Hosszútávfutó rekorderek – ADAC-mérés
Az elektromos, csak akkumulátor energiatárolású gépjárműveknél (BEV) nem elsődleges adat a vásárlóknál a fajlagos fogyasztás (mint a belső égésű motoros autóknál), hanem a hatótávolság. Lehet-e hosszabb utakra vállalkozni a villanyautóval? Mennyit megy el egy töltéssel? – erre kíváncsiak a vevők. Az ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, az egyik német autóklub) műszaki vizsgálati tesztközpontja a hosszú utazásokra jellemző hatótávolságot mutató adat- (adatcsoport-) meghatározási módszert dolgozott ki. Ebből a vizsgálatból adunk ízelítőt. A teljes anyag az ADAC honlapján található meg.
Az ADAC a villanyautók hosszú távú alkalmasságának megállapítására új módszert alkalmaz. Ez a szcenárió egy olyan utazást feltételez, amely során egy megállóval töltik fel (DC „kúton”) az akkumulátort. Az ebben a szcenárióban meghatározott teljes hatótávolság az ADAC által mért, teljesen feltöltött akkumulátor hatótávolságának 90 százalékából, valamint abból a távolságból áll, amelyet 20 perc alatt újra lehet tölteni. Azért veszik alapul a hatótávolság 90 százalékát, mert az akkumulátor a töltés megkezdésekor sosem teljesen üres. Az így meghatározott teljes hatótávolság azt a távolságot jelenti, amelyet egy 20 perces töltési szünettel, maximális töltési teljesítménnyel, egy nagy teljesítményű töltőoszlopnál lehet megtenni.