SKF hibrid csapágyak elektromos gépjárművekhez is
A hibrid csapágyak acélból készült gyűrűkkel és csapágyminőségű szilícium-nitridből (Si3N4) készült gördülőelemekkel rendelkeznek, amelyek elektromosan szigetelővé teszik a csapágyakat. A szilícium-nitrid gördülőelemek meghosszabbíthatják a csapágyak élettartamát azáltal, hogy fokozott csapágyteljesítményt nyújtanak még nehéz üzemi körülmények között is. Az SKF két típusú hibrid csapágyat fejlesztett ki: a hibrid mélyhornyú golyóscsapágyat, illetve a hibrid hengergörgős csapágyat.
Egy tipikus EV akár négy motorral is rendelkezhet, ha mindegyik külön kerékhez van csatlakoztatva. Ezek a motorok 30 000 min–1 fordulatszámon működnek, ami körülbelül háromszorosa egy tipikus ipari motor fordulatszámának. A szükséges átalakítás egyik módja lehet a csapágy és a polimer kosár újratervezése, az eredeti kivitel módosításával. Ez biztosítja, hogy a teljes csapágyelrendezés ellenálljon az ilyen alkalmazásokban fellépő nagyobb fordulatszámnak, gyorsulásnak és hőmérsékletnek.
Emellett a magasabb fordulatszám hatékonyabb kenést is igényel. Ilyenkor speciális kenőzsírokra van szükség, amelyek megtartják a viszkozitásukat. Bár az elektromos motor egy frekvenciaváltóval kombinálva nagy hatékonyságot biztosít, azonban előtérbe kerül egy olyan körülmény, amely hatással lehet a hagyományos acél csapágyakra. Ez pedig nem más, mint a frekvenciaváltó által létrehozott nagyfrekvenciájú feszültség miatt kialakuló áramszivárgás. Az áram átszivárog a csapágyakon (ívhúzás). Ez olyan problémákat okozhat – például a felület kipattogzódását –, amelyek katasztrofális meghibásodáshoz vezethetnek.
Erre a problémára a logikus megoldás az, hogy természetes szigetelőképességű golyóscsapágyat kell használni, amelyik nem vezeti az áramot