Kína nyers ereje: BYD

Legyen szó bármely iparágról, a kínai gyártók megjelenése a magyar piacon már eddig is magával ragadóan bizonyította, hogy milyen hatást gyakorol, ha vezető kínai gyártó lép a magyar színtérre. Miben rejlik nagy erejük? Kínában semmi sem hiányzik, legyen szó nyersanyagról, tőkéről vagy munkaerőről. Így tehát a kínai gyártók rendkívüli előnyből indulnak, olyan helyzetből, amely Európában ritkaságszámba megy. Magyarországon ez a BYD fellépésével most első kézből lesz megtapasztalható. Ráadásul a BYD egy viszonylag új szereplő a gyártók (OEM-ek) között, aki eddig főként az akkumulátorgyártás terén tevékenykedett. Tehát a piaci átalakulást nem belülről, hanem egy kívülről érkező, tőkeerős és rendkívül motivált, dinamikus versenytárs indítja el. A kínai márka rendkívül eltökélten lép fel, ezt mi is tapasztaltuk a Duna Autó BYD megnyitóján.

„Nem kívánok különösebb szerencsét, mert ez működni fog” – mondta Annelies Reiss, a BYD Europe márkaigazgatója a Duna Autó BYD szalonmegnyitóján 2023. október 19-én. Azóta már ismertek a BYD Tesla-verő árai, ebben újat mi sem tudunk hozzátenni az összképhez, azonban az ambiciózus és magabiztos vezetői kijelentés mögötti technikai részletek tárgyalása eddig még váratott magára, ezt kezdjük most itt meg az Autótechnika szakfolyóirat hasábjain.

De előbb a gyártóról. 


Kicsoda a BYD?

A BYD a kínai, tőzsdén jegyzett multinacionális gyártócég autóipari leányvállalata. A Wang Chuanfu, a BYD tulajdonosa által 2003-ban alapított BYD Auto Ltd. személyautókat, buszokat, teherautókat, elektromos kerékpárokat, targoncákat és elektromos járműakkumulátorokat gyárt. A BYD személyautói között szerepelnek az elektromos járművek (BEV-k) és a plug-in hibrid elektromos járművek (PHEV-k), amelyeket Kínában összefoglalóan szabad fordításban „új energia járműveknek” (NEV, New Energy Vehicles) neveznek. A vállalat 2022-ig hagyományos belső égésű motorral szerelt járműveket is gyártott.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.