Városra tervezték
A teherautóépítés úgy, hogy a mai követelményeknek mindenben megfeleljen, nem egyszerű dolog. Az a teherautó, amely városi szállítási feladatokat ellátó darabárus haszongépjármű, sok minden együtt, követelményei is rendkívül komplexek. Az átgondoláshoz, a konstrukció kialakításához sok-sok leszűrt gyakorlati tapasztalat kell.
A városi közlekedés fő jellemzője a rendkívül szűk körülmények közötti haladás és rakodás.
A Renault Trucks éppen ezért vonta be a legújabb, mint mondják, korszakalkotó városi teherautójának fejlesztésébe a GEODIS-t, a francia állami vasút, az SNCF teherszállítási részlegének logisztikus szakembereit, hogy egy vadonatúj, 16 tonnás elektromos teherautót tervezzenek a városi logisztikára, megfeleljenek a korszerű követelményeknek, növeljék a szállítási hatékonyságot, mindezt a dízeljárművekéhez hasonló TCO-költségszinttel.
Nézzük meg a főbb követelményeket!
Haszonjárműnél a haszon, melyet termelni tud (ahogy a fiatalok mondják), legyen kimaxolva, legyen a vele végzett munka hatékony.
Például a gépkocsivezetőnek mindkét oldalra ki kell tudni szállni, szűk utcában, parkoló autók között nem torlaszolhatja el magát. Jó, ha a fülke jobb oldali, a gyalogosterületre nyíló ajtó tolóajtó, praktikus, ha üvegtáblás. Az pedig sokszor nagy előny, ha az autó szabad magasságát lehet állítani, ha kell leereszteni. A rakodáshoz is szükséges, és a be- és kiszállást a sokkal alacsonyabb hozzáférési magasság könnyebbé teszi. A raktérelérés is sokszor kritikus szűk utcákban, parkoló autók között, legyen a felépítménynél itt is alternatív lehetőség. Kell az emelőhátfal, de az legyen elbújtatható, ha nem szükséges a rakodáshoz, ne zárja el a hátsó ajtót, és nem mellékesen, ne kelljen a gépkocsivezetőnek kézzel hozzáérnie.