A Conti kerékagymotort hoz beépített fékkel, az elektromos autókhoz

A müncheni DeepDrive startup cég* a hannoveri Continentallal együtt dolgozik egy forradalmian új, dobfékkel kombinált kerékagy-elektromosmotor kifejlesztésén, mely átlagosan 200 km-rel kívánja növelni az elektromos autók hatótávját. A Conti ebben meglátta a jövőt, beruházott a DeepDrive-ba, és a lehető leggyorsabban kívánja a terméket piacra hozni.

A kerékagymotor már régóta ismert: a híres Lohner Porsche, 1900-ból származó elektromos autó, Ferdinand Porsche egyik első terve, már kerékagymotorokkal rendelkezik. Mivel a motor közvetlenül a kerékben található, nincs szükség a teljes hajtásláncra a motor és a kerék között, vagyis olyan mozgó alkatrészekre, mint a sebességváltó, a kardán, a differenciálmű és a hajtótengelyek, amelyek a hajtástól „elrabolják” az energia egy részét.

Nézzük a további előnyöket!

Az elmaradó szerkezeti egységek jelentős tömegcsökkenést eredményeznek. Mivel lényegesen kevesebb beépítési hely szükséges a hajtáshoz, több hely jut az akkumulátornak, az utasoknak és a csomagoknak – ami viszont azt jelenti, hogy a jármű kisebbre és könnyebbre tervezhető.

Egy másik hatás: a járművön kívüli elhelyezés csökkenti a belső zajt. A motort nagyrészt a szél hűti, ami ismét anyag- és súlymegtakarítást eredményez.

A Continental hangsúlyozza: „A hajtás és a fék kombinációja egy egységben megnyitja az utat egy úgynevezett sarokmodulhoz, amely más alvázelemeket, például a Continental légrugózási rendszereit integrálja egy kompakt egységbe, közvetlenül a keréken.” Említsük meg a kerékagymotor hátrányát is. Ez az úgynevezett rugózatlan tömegek megnövekedéséből ered, mert a kerékagymotor-egység viszonylag nagy tömege megnövekedett keréklengést, futóműterhelést, tapadásingadozást okoz, melyet nem lehet rugókkal vagy csillapítókkal kompenzálni.

 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.