Toyotának köszönhetően másként tekintünk a zéró emissziós mobilitásra
Az olimpiai és paralimpiai mozgalom mobilitási partnereként az olimpiai sportolók ihlette mobilitási koncepció megalkotásával támogatja a Toyota a 2024-es párizsi olimpiai játékokat. Az olimpián és a paralimpián a sportolók és szervezők közlekedését a Toyota a fenntartható, hozzáférhető és inkluzív mobilitás segítségével igyekszik biztosítani, ezt a vállalat által rendelkezésre bocsátott 100 százalékban elektrifikált személygépjármű-flotta teszi lehetővé. Ezzel a világ legzöldebb autógyártója, a jövőképében önmagát a világ vezető mobilitási szolgáltatójaként definiáló Toyota a fenntartható örökségbe fektet be Párizsban, ugyanis így a károsanyag-kibocsátás a felére csökken majd a korábbi játékokhoz képest, valamint a járművekből 500 darab zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó Toyota Mirai az olimpia befejeztével csatlakozik a párizsi hidrogéntaxi-flottához. A hidrogén ökoszisztéma népszerűsítése és az üzemanyag-feltöltési infrastruktúra további kiépítése céljából a Toyota nem kevesebb, mint 10 különböző hidrogénmobilitási alkalmazást is bemutat majd a világ elsőszámú, legnagyobb figyelmet kapó sporteseményén.
A Toyota, mint a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) és a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság (IPC) világméretű mobilitási partnere, október negyedikén bemutatta mobilitási koncepcióját a 2024-es párizsi olimpiára. A Toyota fenntartható mobilitási megoldásokat fog nyújtani a sportolóknak, a tisztségviselőknek, az önkénteseknek, az akkreditált média-munkatársaknak és a nézőknek, amelyek az inkluzivitásra, a fenntarthatóságra és a mindenki számára elérhető mobilitásra helyezik a hangsúlyt – ezek a Toyota, a NOB, az IPC és a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai szervezőbizottság közös értékei.
A Toyota „egyre jobb mobilitást mindenkinek” filozófiájának lényege, hogy a mozgás szabadsága alapvető fontosságú a sokszínű társadalom számára. A Toyota azon az úton halad, hogy mobilitási vállalattá váljon, és azon dolgozik, hogy csökkentse a mozgás akadályait mindenki számára, fizikai képességeitől függetlenül. Sok ezer sportolóval, alkalmazottal és önkéntessel közösen a 2024-es párizsi játékokon bemutatja, mi minden lehetséges, ha együtt dolgozunk egy jobb és befogadóbb társadalomért.
„Amikor mindenki szabadon mozoghat, egy lépéssel közelebb kerülünk ahhoz a befogadó és fenntartható társadalomhoz, amelynek felépítése mellett a Toyota elkötelezett. Ezt jelenti számunkra a Toyotánál a „Mobilitás mindenkinek”. Ezt a víziót osztjuk a NOB-bal és az IPC-vel. Támogatni kívánjuk azokat a sportolókat, akik életüket a sportnak szentelik, és elhárítjuk a mozgásszabadság gyakorlásának akadályait.” - avat be Yoshihiro Nakata, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója.
A NOB-val, az IPC-vel és az Olimpiai és Paralimpiai Játékok Párizsi Szervezőbizottságával együttműködve a Toyota elkötelezett amellett, hogy a 2024-es párizsi olimpia a befogadó és fenntartható mobilitás eddigi leginnovatívabb példája legyen. Ez azzal kezdődik, hogy gondoskodnak arról, hogy a sportolók és családjaik, a személyzet, az önkéntesek és a nézők fenntarthatóan és biztonságosan mozoghassanak.
Mobilitás mindenkinek
A 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok során a Toyota olyan megoldásokat kínál majd, amelyek mindenki számára megkönnyítik a mozgást. Ennek érdekében a Toyota olyan személyes és csoportos mobilitási termékeket kínál majd, amelyek célja, hogy mindenki számára megkönnyítsék a helyváltoztatást. A 2024-es játékokon a Toyota körülbelül 250 a személyi mobilitást szolgáló akkumulátoros elektromos járművet tesz elérhetővé – ülő C+walkS és álló C+walkT modelleket. Mindkettő maximális sebessége 6 km/óra, és elülső akadályérzékelő rendszerrel vannak felszerelve a vezetők és a közelben lévők biztonsága érdekében. Az ülő változatot a sportolók, a szervezők és az önkéntesek, az álló változatot pedig a személyzet és az önkéntesek kapják majd, hogy megkönnyítsék mozgásukat a versenyek helyszínein. A kerekesszékesek számára a Toyota kerekesszékes e-pullereket is biztosít. Az e-pullerek közül ötven lesz elérhető a sportolók falujában. A Paralimpiai Játékok megnyitóünnepsége alatt további 150 darabot bocsátanak rendelkezésre, hogy a kerekesszékes sportolók könnyen csatlakozhassanak ehhez az egyedülálló eseményhez. Annak érdekében, hogy a paralimpiai faluban méltányos és egyszerű hozzáférést biztosítson ezekhez a személyes mikromobilitási megoldásokhoz, a Toyota a KINTO Share mobilalkalmazáson alapuló megosztott mobilitási szolgáltatásként kínálja őket. Ezeknek a termékeknek a megosztása maximalizálja a paralimpikonok és a személyzet általi használatukat, valamint hatékonyabbá teszi a műveleteket. A személyi mikromobilitási megoldások mellett a Toyota körülbelül 250 kipufogócső-kibocsátásmentes elektromos akadálymentesített személymozgatót (APM) tesz majd elérhetővé. A járműnek a 2020-as tokiói játékokon elért sikerére építve az új APM-et az inkluzivitás szellemét szem előtt tartva újratervezték és Európában gyártották. A Toyota APM-jeit úgy tervezték, hogy támogassák az összes sportolót, valamint a szervezőket, az önkénteseket és a mozgássérült nézőket, beleértve a kerekesszékeseket is. Az olimpiai és paralimpiai faluban, valamint a helyszíneken a fő jármű szerepét töltik majd be. Ezzel párhuzamosan néhány példány kisebb tárgyakat szállít majd a játékok során keresztül, és többet is sürgősségi segélyszállító járműként fognak kijelölni. Az APM-ek főként a 2024-es párizsi biztonsági zónákon belül működnek majd, és valóra váltják a Toyota „mobilitás mindenkinek” elképzelését. A Toyota emellett 150 kerekesszékkel megközelíthető akkumulátoros elektromos járművet, a Toyota Proace Versót is biztosít az olimpiai és paralimpiai család kerekesszékes tagjainak mobilitása érdekében. A 2024-es párizsi olimpia után minden jármű a párizsi régióban marad, ahol speciális személyszállítási szolgáltatásokat nyújtanak majd kerekesszékesek számára. Összességében a Toyota 700 személyre szabott, utolsó kilométeres mobilitási terméket, például C+walkS-t, C+walkT-t, kerekesszékes e-pullereket, 250 APM-et, valamint 150 kerekesszék szállítására alkalmas Toyota Proace-t tervez elvinni a játékokra, egyéb mobilitási megoldások mellett. Ily módon a Toyota biztosítja, hogy a sportolók, önkéntesek és szervezők hozzáférjenek az olimpiai és paralimpiai játékokon valaha látott leginkluzívabb és legfenntarthatóbb mobilitási flottához.
Fenntarthatóbb flotta
A fenntarthatóság fontos része a Toyota elkötelezettségének egy jobb világ építése iránt, amit az Environmental Challenge 2050 is alátámaszt, ameddig a vállalat globális szinten – és Európában már 2040-re – szeretné elérni a karbonsemlegességet. Ezért a Toyota többutas stratégiája – amely egyesíti a különböző elektrifikált járműveket – azon flotta központi eleme, amelyet a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai család rendelkezésére bocsátanak. A Toyota 100 százalékban villamosított személygépjármű-flottát hoz Párizsba, összhangban a széndioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó kötelezettségvállalásával. Összességében a Toyota több mint 2650 elektrifikált személygépjárművet szállít a 2024-es játékokra, amelyek közül 150 kerekesszékkel is használható. A flotta mintegy 60 százaléka zéró kipufogógáz-kibocsátású lesz, beleértve az akkumulátoros elektromos járműveket (BEV) – a Toyota bZ4X-et, a Proace-t és a Proace Versót, valamint a Lexus RZ-t –, illetve az üzemanyagcellás elektromos járműveket (FCEV), amelyeket a Toyota Mirai képvisel.
A 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok ideje alatt a Toyota a Mirai képében 500 hidrogénüzemű hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellt bocsát rendelkezésre, hogy lehetővé tegye a kipufogógáz-kibocsátás nélküli helyváltoztatást az olimpiai és paralimpiai család, a sportolók, a szervezők és az önkéntesek számára. A játékok után mind az 500 jármű csatlakozik a meglévő párizsi hidrogéntaxi-flottához, így az FCEV járművek száma 1500-ra nő majd. A zéró emissziós járművek mellett a Toyota körülbelül 1000 öntöltő hibrid elektromos HEV és plug-in hibrid elektromos járművet is szállít – a Toyota világszerte legkeresettebb RAV4 modelljét PHEV és HEV változatban, valamint a Toyota Corolla TS-t, a Yaris Crosst is é as Highlandert is, mind hibrid technológiával. Ezenkívül a hivatalos flottát a Toyota KINTO autómegosztó szolgáltatásán keresztül további járművek egészítik ki. Az autómegosztás még nagyobb rugalmasságot biztosít az olimpiai és paralimpiai család számára. Összességében a Toyota célja, hogy a 2024-es párizsi játékokon 50 százalékkal csökkentse a járművek széndioxid-kibocsátását az előző játékokhoz képest. Ezenkívül a Toyota teljes flottájának csaknem 60 százalékát Európában gyártják, ebből 37 százalékát Franciaországban, ami hozzájárul egy fenntartható és helyi forrásból származó olimpiai és paralimpiai játékok víziójához.
Fenntartható hidrogénmobilitási örökség felépítése
A Toyota úgy véli, hogy a hidrogén kulcsfontosságú pillére az alacsony széndioxid-kibocsátású és fenntarthatóbb társadalom megteremtésének. Ezért a vállalat ezt helyezte az olimpiai és paralimpiai játékok mobilitási koncepciójának középpontjába. A 2024-es párizsi rendezvényen a Toyota a hidrogénüzemű mobilitás határait tovább feszegető hidrogénmegoldások bemutatásával tárja a nézők elé elképzelését egy fenntartható hidrogén-ökoszisztéma felépítéséről. Az 500 darab Toyota Mirai FCEV mellett a Toyota olyan speciális alkalmazásokat is kínál, amelyek túlmutatnak a hagyományos autóipari kínálaton. Összességében a Toyota és partnerei akár 10 különböző hidrogénmobilitást használó, többnyire üzemanyagcellás alkalmazás bemutatását tervezik – ez jelentős növekedés a 2020-as tokiói és a 2022-es pekingi téli játékokhoz képest. Az alkalmazások a buszoktól és teherautóktól a hajókig és targoncákig terjednek majd – mindez demonstrálja a potenciált egy hidrogénüzemű társadalom megalkotására. Ezek az alkalmazások annak az eredménye, hogy a Toyota az üzemanyagcellás technológiáját integrálta partnereivel, azzal a céllal, hogy megoldja napjaink legégetőbb mobilitási kihívásait. A 2024-es párizsi olimpián bemutatásra kerülő hidrogénalkalmazások között van két FCEV városi busz is, amelyeket kifejezetten erre az alkalomra alakítottak át. A buszokat az akadálymentesítés és a csapatszellem figyelembevételével tervezték, és egy teljes kerekesszékes csapatot tudnak majd szállítani egy buszon. Logisztikai oldalon a Toyota bemutatja a partnereivel közösen kifejlesztett hidrogénüzemű FCEV teherautók előnyeit. Ezenkívül a Toyota Material Handling által tervezett FCEV targoncák tovább demonstrálják, hogy a hidrogénüzemű logisztikai műveletek hogyan támogathatják a hidrogén-gazdaságot. A Toyota üzemanyagcellás technológiája jelen lesz az FCEV-motoros hajókban, autókban, a hidrogén Hilux prototípusban és más megoldásokban, amelyek támogatják a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok működését. A fenntartható hidrogénüzemű mobilitás kiépítéséhez olyan robusztus ökoszisztémára van szükség, amely támogatja a hidrogén alapú üzleti megoldásokat. A Toyota arra számít, hogy a hidrogén-mobilitási megoldások megvalósíthatóságának bemutatásával a 2024-es párizsi rendezvény ösztönözni fogja a hidrogén-infrastruktúra szélesebb körű kiépítését.
A Global Team Toyota Athletes segítségével az embereket helyezik a középpontba
A Toyota partnersége az olimpiai és paralimpiai játékokkal a Toyota elkötelezettségének eredménye a szebb holnap felépítése iránt. A sport és az a mód, ahogyan a sportolók szembenéznek a kihívásokkal, valamint ahogyan küzdenek céljaik elérése érdekében, inspirál, és utat mutat egy befogadóbb és fenntarthatóbb társadalom felé. Éppen ezért a Toyota 40 ország mintegy 200 sportolójának büszke partnere a kvalifikáció és a 2024-es párizsi verseny felé vezető úton – ők mind a Global Team Toyota Athletes égisze alatt edzenek. Ezek az olimpikonok és paralimpikonok testesítik meg a Toyota alapvető értékét, a folyamatos fejlődést és a kihívások leküzdésére irányuló vágyat. A Toyota elkötelezettsége egy jobb társadalom építése iránt még tovább megy. A cég elkötelezett amellett, hogy mindenki számára jobbá tegye a mozgást, és biztosítsa, hogy mindenki ugyanolyan esélyt kapjon arra, hogy a legjobbat nyújtsa. 2018-ban a Toyota elindította a „Start Your Impossible” globális vállalati kampányt, amely a bátorítás, a kihívás és a haladás olimpiai és paralimpiai szellemét tükrözi. A kezdeményezés három pillérre épül – az egyre jobb társadalom, az egyre jobb Toyota és az egyre jobb mobilitás mindenkinek –, amelyek magukban foglalják a Toyota elkötelezettségét a folyamatosan fejlődő világ iránt. A kampány a 2024-es párizsi játékokkal folytatódik. Emellett az olimpiai és paralimpiai játékok előtt a Toyota Európa a „Start your Impossible” zászlaja alatt európai kampányt indított. Európa-szerte több mint 100.000 Toyota-alkalmazott vállalhat nem üzleti jellegű kihívásokat, mint például a sport, az önkéntesség vagy a gondolkodásmód megváltoztatása, hogy hozzájáruljanak az egyre jobb társadalomhoz, és ezáltal egy egyre jobb Toyotához. Azzal pedig, hogy aktívak az életükben és közösségeikben, egyike lehetnek majd annak a 4000 alkalmazottnak, akik részt vehetnek és támogathatják a 2024-es párizsi paralimpiai játékokat. A világ városai továbbra is kihívásokkal néznek szembe a mobilitás terén: a forgalmi torlódásoktól a légszennyezésig, a közlekedési balesetekig és a fogyatékkal élők hozzáféréséig terjedő problémákat kell megoldaniuk. A 2020-as tokiói játékoktól a 2022-es pekingi téli olimpián át a 2024-es párizsi versenyig, a Toyota abban reménykedik, hogy segíthet a városoknak megbirkózni ezekkel a kihívásokkal szerte a világon, és hozzájárulhat a fenntartható mobilitási társadalom kialakításához. A Toyota több tervet és hozzájárulást fog nyilvánosságra hozni – beleértve az új mobilitási termékekkel és megoldásokkal kapcsolatos híreket is – mostantól a 2024-es párizsi játékokig.
„A Toyotával, mint a 2024-es párizsi játékok globális mobilitási partnerével való együttműködés lehetővé teszi számunkra, hogy fellépjünk egy elérhetőbb és befogadóbb mobilitás érdekében. És egyben felelősségteljesebb is lesz, mivel arra a célunkra összpontosítunk, hogy a 2024-es párizsi játékokon 50 százalékkal csökkentsük az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását a korábbi olimpiákhoz képest. Ehhez elengedhetetlen a Toyota innovatív megközelítése az új technológiákhoz. Kevesebb mint egy év van hátra az új korszakot nyitó olimpiáig, így a Toyotával végzett munkánk napról napra konkrétabbá válik, és ennek nagyon örülünk.” – avat be Tony Estanguet, a 2024-es párizsi játékok elnöke.
A Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota, GR (Gazoo Racing) és Lexus járművek, valamint alkatrészek és tartozékok nagykereskedelmi értékesítését és marketingjét, valamint a Toyota európai gyártási és mérnöki tevékenységeit. A Toyota közvetlenül több mint 25.000 embert foglalkoztat, és 1990 óta több mint 11 milliárd eurót fektetett be Európában. Nyolc európai gyártóüzeme Portugáliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Törökországban található. Ma megközelítőleg 16,5 millió Toyota, GR és Lexus jármű közlekedik az európai utakon, amelyek tulajdonosait 28 nemzeti marketing- és értékesítési vállalatból álló hálózat, valamint 53 országban (EU, Egyesült Királyság, EFTA-országok + Oroszország, Izrael, Törökország és más kelet-európai országok) mintegy 2.800 kiskereskedelmi egység támogatja. 2022-ben a TME 1.080.975 járművet értékesített Európában, 6,4%-os piaci részesedést elérve.
A Toyota hisz abban, hogy ha az emberek szabadon mozoghatnak, akkor bármi lehetséges. A „Mobilitás mindenkinek” elve érdekében a Toyota biztonságosabb, még inkább összekapcsolt, inkluzívabb és fenntarthatóbb mobilitást kíván megalkotni, hogy elérje legfőbb küldetését: „Boldogságot mindenkinek”. Európában a TME elindította a KINTO mobilitási márkát, amely mobilitási szolgáltatások széles skáláját kínálja 14 országban, és ösztönzi a zéró emissziós üzemanyagcellás termékek, és azok műszaki támogatásának business-to-business értékesítését. Hozzájárulva az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz, a Toyota azon dolgozik, hogy Európa-szerte minden üzleti tevékenységének körében elérje a karbonsemlegességet. Európában a széndioxid-csökkentés terén történelmi távlatokban is vezető szerepet betöltő TME célja, hogy 2035-ig 100 százalékkal csökkentse minden új járművének széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, és továbbra is az elektrifikált hajtásláncok teljes választékát kínálja majd ügyfeleinek a régióban hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás modelljeinek képében.
Forrás: Toyota sajtóközlemény