Kerékagyhajtás az elektromobilitás szolgálatában

Az európai tömegközlekedési hálózatok villamosítása felé tett nagy előrelépésként a BMZ, a HORIBA MIRA és a ZIEHL-ABEGG összefogott, hogy egyedülálló kulcsrakész szolgáltatást kínáljanak a meglévő autóbuszflották e-buszokká történő átalakításához. A közösségi járművek CO2-kibocsátásának csökkentését célzó környezetvédelmi politika részeként az EU új járműirányelvet adott ki, amely előírja, hogy 2025-re és 2030-ra hány százalékban kell kibocsátásmentesnek lenniük az autóbuszoknak.

Ez célokat határoz meg minden EU-tag számára. Németország például azt tűzi ki célul, hogy az összes autóbusz 22,5%-a nulla károsanyag-kibocsátású legyen, ami 2030-ra 32,5%-ra emelkedik. Ez hatalmas keresletet fog generálni az új elektromos buszok fejlesztése iránt, hogy teljesítsék ezeket a célokat. Emellett a városok, köztük Párizs és Berlin, már korábban is elkötelezték magukat a nagyobb mennyiségű villamosítás mellett, mint amit az EU-elvárás megkövetel. A www.horiba-mira.com jelentetett meg egy nagyon jó összefoglalót a témával kapcsolatban. Míg hagyományosan az új elektromos buszok piacra hozatala volt a feladat, nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a meglévő buszok utólagos felszerelése milyen szerepet játszik majd ezen alapvető célok elérésében. Ezen irányvonal érdekében a meglévő busz tulajdonosoknak, az üzemeltetőknek és a gyártóknak most kell cselekedniük, hogy beruházzanak az utólagos felszerelésbe.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.