A CATL elindítja a szupergyorsan feltöltő akkumulátorát, a Shenxing-et

2023 augusztus 16-án a CATL piacra dobta a Shenxinget, a világ első 4C szupergyors töltésű LFP akkumulátorát, amely 10 perces töltéssel 400 km hatótávolságot, valamint egyetlen teljes feltöltéssel több mint 700 km hatótávolságot képes megtenni. A Shenxing várhatóan jelentősen enyhíti a gyorstöltési szorongást az elektromos járműveket használók körében, és megnyitja az elektromos járművek szupergyors töltésének korszakát.

Újradefiniálja az LFP akkumulátort a töltési szorongás enyhítésére

A Shenxing túlmutat az LFP kémia teljesítményének határain, vezető innováció az akkumulátoriparban.

A Shenxing a szuperelektronikus hálózati katódtechnológiát és a teljesen nanokristályos LFP katódanyagot kihasználva szuperelektronikus hálózatot hoz létre, amely megkönnyíti a lítium-ionok kivonását és a töltési jelekre adott gyors reagálást.

A grafit innovációhoz a CATL legújabb, második generációs gyorsiongyűrűs technológiáját alkalmazzák a grafitfelület tulajdonságainak módosítására, ami növeli az interkalációs csatornákat és lerövidíti a lítium-ionok interkalációs távolságát, gyorsforgalmi utat hozva létre az áramvezetéshez. Ezenkívül egy több gradiens rétegű elektróda kialakítást fejlesztettek ki, hogy tökéletes egyensúlyt teremtsen a gyors töltés és a nagy hatótáv között.

A lítium-ion mozgás ellenállásának csökkenése. A CATL egy vadonatúj szupravezető elektrolit formulát fejlesztett ki, amely hatékonyan csökkenti az elektrolit viszkozitását, ami jobb vezetőképességet eredményez. Ezenkívül a CATL továbbfejlesztette az ultravékony SEI fóliát, hogy csökkentse a lítium-ion mozgásának ellenállását. A lítium ionok átviteli sebességének javítása: A szeparátor tekintetében a CATL csökkentette a nagy porozitású lítium ionok átviteli ellenállását és lerövidítette az átlagos átviteli távolságot.

A 4C szupergyors töltés mellett a Shenxing hosszú hatótávolságot, széles hőmérséklet-tartományban gyors töltést és magas szintű biztonságot is elér a szerkezeti innováció és az intelligens algoritmusok kihasználása révén.

Több mint 700 km-es hatótávolság.
A CATL kifejlesztett egy úttörő all-in-one csoportosítási technológiát a CTP 3.0 technológiájában szereplő belső kereszttartó és véglapok integrációja mellett, magas szintű integrációt és nagy csoportosítási hatékonyságot érve el. Lehetővé teszi a Shenxing számára, hogy elérje a 700 km-nél nagyobb hatótávolságot, áttörve az LFP kémia teljesítményének határait.

A normál töltés alacsony hőmérsékleten.
Szobahőmérsékleten a Shenxing 10 perc alatt 80% SOC-ra képes feltölteni. Eközben a CATL kihasználja a cellák hőmérséklet-szabályozási technológiáját a rendszerplatformokon, hogy biztosítsa, hogy a cellák gyorsan felmelegedjenek az optimális működési hőmérsékleti tartományra, ami lehetővé teszi a 0-80%-os feltöltést mindössze 30 perc alatt akár mínusz 10°C-os hőmérsékleten és kompromisszumok nélküli 0- 100 km/h gyorsulási teljesítmény alacsony hőmérsékleten.

Első a biztonság.
A továbbfejlesztett elektrolit és a rendkívül biztonságos bevonattal ellátott szeparátor a Shenxing akkumulátor kettős védelmét szolgálja. A cellákon belüli globális hőmérsékleti mező intelligens algoritmusok segítségével történő szabályozásával a CATL valós idejű hibavizsgáló rendszert épített ki, amely képes megoldani a gyors tankolás okozta problémákat, és magas szintű biztonságot tesz lehetővé a Shenxing akkumulátor számára.

A tömeggyártás elérése 2023 végére, és beköszönt a szupergyors töltés korszaka

„Az elektromos járművek akkumulátor-technológiájának jövőjének szilárdan a globális technológiai határvonalon kell horgonyoznia, csakúgy, mint a gazdasági előnyökön” – mondta Dr. Wu Kai, a CATL vezető tudósa beszédet mond az indító eseményen. "Ahogy az elektromos járművek fogyasztói az úttörő felhasználókról a hétköznapi felhasználókra váltanak, mindenki számára elérhetővé kell tennünk a fejlett technológiát, és lehetővé kell tennünk, hogy mindenki élvezhesse az innováció gyümölcsét."

Az extrém gyártásban rejlő erősségeinek köszönhetően a CATL képessé vált a technológia gyors átvitelére a laboratóriumból a piacra, lehetővé téve a Shenxing akkumulátor gyors tömeggyártását. Gao Huan, a CATL kínai e-autó üzletágának műszaki igazgatója szerint a Shenxing tömeggyártása az idei év végére megvalósul, a Shenxinggel felszerelt elektromos járművek pedig a jövő év első negyedévében lesznek elérhetők a piacon.

A Shenxing bevezetése újabb mérföldkövet jelent az elektromos járművek akkumulátortechnológiájának fejlesztésében, és világszerte felgyorsítja az átfogó e-mobilitás átállást. A jövőben, a technológia mindenki számára elérhetővé tételének filozófiájához ragaszkodva, a CATL továbbra is támogatja a fejlett technológiák széles körű elterjedését, kiemelkedően hozzájárulva a globális