A 2,8-44 tonnás elektromos teherautók első teljes körű szállítója
2023-ban a Renault Trucks két új, nagy teherbírású modellel bővíti elektromos portfólióját: a Renault Trucks E-Tech T-vel a regionális távolsági szállításhoz és a Renault Trucks E-Tech C-vel az építőipari munkákhoz. Ezzel a piaci bevezetéssel a gyártó újabb mérföldkövet állít a szén-dioxid-mentesítés felé vezető úton, és ezzel az elektromos teherautók első teljes körű szállítójává válik: a 2,8 tonnás könnyű, elosztó szállítási feladatú járműtől (LCV) a 44 tonnás teherautóig, a távolsági utakra történő szállításra. Mindkét modell már megrendelhető.
Az új Renault Trucks E-Tech T és C sorozata opcionálisan felszerelhető 330 kW (450 LE) vagy 490 kW (666 LE) teljesítménnyel és a bevált Optidriver sebességváltóval. Az energiaellátásról akár hat lítiumion-akkumulátor-csomag gondoskodik, ami azt jelenti, hogy akár 540 kWh akkumulátorkapacitás is lehetséges. A töltés történhet egyenárammal (250 kW-ig), valamint váltakozó árammal (43 kW-ig), így az ügyfél teljes rugalmasságot élvezhet a meglévő töltési infrastruktúra használatakor és új töltési infrastruktúra tervezése során. A Renault Trucks E-Tech T és C modelljei három különböző típusú erőleadó tengelykapcsolattal szerelhetők fel. A nagyfeszültségű rendszer elektromos csatlakozása mellett pl. hűtőegységekhez elektromechanikus teljesítményleadó tengely és számos hajtóműoldali teljesítményleadó is elérhető. Így a karosszériagyártók a megszokott módon csatlakoztathatnak hidraulikus szivattyúkat, kompresszorokat vagy egyéb egységeket anélkül, hogy komplex megoldásokat kellene kidolgozniuk a járművekhez.