Mindent a Peugeot új hibrid rendszeréről
Tovább színesíti villamosított hajtáslánc-kínálatát a Peugeot. A márka kompakt szabadidőjármű-családjában 2023 nyarán debütáló hibrid egység a műfaj egyik legfejlettebb képviselője. 2023 a villamosítás éveként kerül be a Peugeot történetébe: az idén a márka minden típusa elérhető lesz részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal. A már jól ismert villanymotorral frissíti a márka, egyszersmind új modellcsaládokra bővítve ki azok felhasználását. Az akkumulátoros elektromos hajtásláncokat nagyobb kapacitású akkumulátorral és emelt teljesítménnyel kínálják.
Az év végéig megjelennek a kínálatban a vadonatúj STLA platformra épülő első e-Peugeot modellek. Az elektrifikáció harmadik oszlopaként pedig a márkánál korábban nem alkalmazott 48 V-os hibridtechnológia is színre lép.
Már a Peugeot új hibrid hajtásláncának hagyományos komponensei – a belső égésű motor és a sebességváltó – sem átlagosak: a 136 lóerős, 1,2 literes PureTech benzinmotor és a hatfokozatú kettős tengelykapcsolójú sebességváltó érdemben átdolgozott, illetve teljesen új fejlesztésű. A háromhengerű turbómotor Miller-ciklus szerint üzemel.
Ez hasonló az egyéb hibrid alkalmazásokból világszerte ismert Atkinson-ciklushoz, amennyiben eltérő sűrítési és munkavégzési aránnyal működik. A Peugeot változó szelepvezérléssel valósítja meg. A szívómotorokra kifejlesztett Atkinson-ciklussal ellentétben kifejezetten turbófeltöltéshez optimalizált a Miller-ciklus.
Az új fejlesztésű 1,2 literes erőforrás takarékosabb üzeme mellett 5%-kal nagyobb csúcsteljesítményre képes, mint a márka eddig ismert, azonos űrtartalmú benzinmotorja.