A villanyautó biztosítási díja

A biztosítási díjkalkuláció nem lehet egyszerű. Sok tényezővel kell számolni. A lényeg: a biztosítóknak – mint pénzintézeteknek – észnél kell lenniük, miközben a konkurencia erős szorításában élnek. Tudniuk kell(ene), hogy a javítás gyári technológiával miként végezhető el, és annak milyen a költsége. Ez a dolog alfája és ómegája. A gyáraknak is érdekük, hogy javítható legyen a jármű, és a kisebb ütközések, koccanások – ezek a leggyakoribb káresetek – nagy költségű kárt ne okozzanak. Emlékeznek, hogy hajdanán a hátsó lámpák ilyen okból kerültek magasra. Lényeges, hogy totálkárossá se egykönnyen váljék az autó, fontos, hogy gazdaságosan javítható legyen.

Mi  a helyzet a villanyautóknál?

Mivel a legtöbb akkumulátor még mindig nem javítható, ha igen, akkor nem olcsón, ez hatással van a biztosítási díjakra. Az e-autó legnagyobb terhe továbbra is az akkumulátor marad, nemcsak a gyártás és a tömeg tekintetében, hanem baleset esetén is. Az akkumulátor körüli védőövezetet megerősítették, de egy alulról jövő felütés vagy oldalütközés is elég lehet a totálkárhoz. Még az enyhén sérült akkumulátorok többségét sem lehet (még) megjavítani, vagy egy ilyen javítás irreálisan nagy összegbe kerülhet. A biztosító használt akku beépítésével nem számolhat. Ma még alig van a piacon utángyártott akkupakk.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.