Szabadalmakkal teli második generációs e-tengely

Az elektromos járművek e-tengelyeinek második generációs modellje a kínai Guangzhou Nidec Auto Drive System Co., Ltd. által kifejlesztett E-Axle. Az E-Axle egy motort, egy hajtóművet és egy invertert egyesít, 19%-kal könnyebb, 20%-kal jobb nyomatékkal és teljesítménysűrűséggel rendelkezik, mint 100 kW-os elődje, köszönhetően a második generációs, nagy helyigényű huzaltekercselési technológián alapuló kisebb mágneses áramkörök és inverterek használatának. Mindezeknek köszönhetően a motorzaj is hat-nyolc decibellel csökkent az előző változathoz képest.

A Nidec azt kommunikálja, hogy olyan mágneseket választott, amelyek lényegesen kevesebb diszpróziumot, terbiumot és más nehéz ritkaföldfémeket igényelnek, köszönhetően az újonnan kifejlesztett kétirányú olajkeringtető rendszeren alapuló továbbfejlesztett hűtési képességnek. A rendszer büszkélkedhet a legtöbb szabadalmi bejelentéssel az olajhűtési technológia kapcsán Kínában.

A diszprózium és a terbium használata hőállóbbá teszi a mágneseket, a jobb hűtési képességek használatával pedig a Nidec továbbfejlesztett e-tengelye csökkenti a mágnesek hőmérsékletét, így csökkenti a szükséges diszprózium és terbium mennyiségét.

Az E-Axle Gen2 100 kW-os modellje már tömeggyártásban van, de a jelenleg gyártott 200 kW-os, 150 kW-os és a cég termékpalettájának többi modelljét fokozatosan a Gen2 váltja fel. 100 kW-os csúcsteljesítményével 350 V-on és 38 kW névleges teljesítményével a Gen2 tengely 2400 Nm csúcsnyomatékot, 1250 ford./perc fordulatot (a kimenő tengelyen), 57 kg-ot nyom, üzemi feszültsége pedig 300 és 460 V között van.

A Nidec szerint az E-Axle nagyban előrelendíti azt a törekvést, hogy 2030-ra 44%-os globális részesedést szerezzenek az elektromos hajtásláncok piacán, amint azt a Foxtronnal kötött korábbi közös vállalatuk is bizonyítja.

 

A Nidec e-tengelyeiről összefoglaló videót láthat az alábbiakban: