Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. november | Olvasson bele!

Vitesco vezeték nélküli wireless akkumulátorkezelés

hirdetés

Az e-mobilitás üzletág további nyereséges növekedésének alapját a több mint 2 milliárd euró értékű akkumulátorkezelési megrendelések jelentik. Az akkumulátorkezelő rendszerek növelik az elektromos autók hatótávolságát, üzembiztosabb működést eredményeznek, és hozzájárulnak az akkumulátor hosszabb élettartamához.

A vezeték nélküli kommunikáció leegyszerűsíti az akkumulátor és a kábelezés kialakítását, helyet takarít meg és új lehetőségeket nyit meg az e-járművek fejlesztésében. A Vitesco Technologies a közelmúltban több, több mint 2 milliárd euró értékű megrendelést nyert el innovatív akkumulátor-kezelő rendszereire (BMS). A Vitesco Technologies már szállít akkumulátoros vezérlőegységek vezeték nélküli wireless kommunikációs változatot 400 V-os és 800 V-os BEV architektúrához. Ez a különleges innovatív megoldás csökkenti az akkumulátoron belüli kábelezés mennyiségét, így helyet takarít meg, és növeli a hatótávolságot, ha a járműbe nagyobb akkumulátor pack került beépítésre, vagy csökkenti az egyébként használt akkupack méretét és súlyát.

A vezérlőegységekből, érzékelőkből és firmwareből (alkalmazás-szoftverekból) álló intelligens BMS-megoldások megvédik az akkumulátort a túlmelegedéstől, és biztosítják az összes cella kiegyensúlyozott töltés végzését az érzékeny lítium-cellák tekintetében. Ez elengedhetetlen a biztonságos működéshez és a hosszú akkumulátor-élettartamhoz. A BMS számos egyedi funkciójával megvédi az elektromos járművek legnagyobb és legértékesebb rendszerét, a (lítium-) akkumulátort.

hirdetés

„Akkumulátorkezeléshez szükséges moduláris szoftverünkkel és hardverünkkel személyre szabott megoldásokat tudunk kínálni ügyfeleinknek. Ezenkívül az olyan innovációk, mint például a vezeték nélküli kommunikáció az akkumulátormodulokkal, fejlett akkumulátor-tervezést tesznek lehetővé, ami csökkenti a rendszerköltségeket ügyfeleink számára.” – nyilatkozta Thomas Stierle, a Vitesco Igazgatóságának tagja, a Vitesco Technologies villamosítási technológia és elektronikus vezérlések üzletágának vezetője

Az akkumulátor menedzsment alapvető funkciói kétféle vezérlőegység között oszlanak meg: az akkumulátorvezérlő vezérlő és a cellafelügyeleti áramkörök között. Az akkumulátorvezérlő, amely folyamatosan figyeli a cellák és modulok állapotát. Korrekciós műveletet indíthat el az akkumulátoron belül, ha nemkívánatos üzemi körülményeket észlel a maximális hatótávolság és a maximális élettartam elérése érdekében. Ezt egy nagyfeszültségű érzékelő használatával éri el, amely figyeli és szabályozza az akkumulátor felé folyó áram nagyságát. Ütközés esetén a BMS az akkumulátor elektromos leválasztását is elindítja az autó többi részétől!

A cellafelügyeleti áramkörök az egyes akkumulátorcellák töltési szintjét figyelik és kiegyensúlyozzák (ami a Li-Ion cellákban mindig előfordulhat a gyártási tűrések miatt) azt. „E célból a Vitesco Technologies jelenleg egy új eljárást fejleszt a cellák aktív kiegyensúlyozására (tehát aktív cellakiegyensúlyozásra), amely további, több százalékos nagyságrendű hatékonyságnövekedést hozhat” – mondta Rodrigo Peres, a Vitesco Akkumulátor termékcsalád vezetője.

Általános fejlesztésként a Vitesco Technologies moduláris BMS-portfóliója már készen áll arra, hogy megkönnyítse funkcionális részeinek integrálását más vezérlőegységekbe. Ezen keresztül a Vitesco Technologies előrevetíti az elektromos és elektronikus járművek architektúrájának trendjét: az eszközök számának csökkentését kevesebb, sokkal nagyobb számítási teljesítményű vezérlőegység és összetett szoftverrendszer használatával.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés