A FEV gondolatai a hibridizációról és a BEV-ekről

A nagy költségmegtakarítási potenciál, valamint a súly és a beépítési hely előnyei mellett a Hybrid-BEV-ek széles választékot kínálnak minimális CO2-kibocsátással.  A FEV Hybrid-BEV egy minden az egyben megoldás, amely szükségtelenné teszi a további platformokat.

Miközben az európai piac egyre inkább a tiszta elektromobilitásra helyezi a hangsúlyt, Kínában a hibrid technológia újjáéledése tapasztalható a választék előnyeivel: Kína jelenleg legkeresettebb, úgynevezett NEV- (New Energy Vehicle) SUV-ja 40-es kWh akkumulátor és belső égésű motor, mint energiaátalakító rendszer soros hibrid konfigurációban.

A NEV kategóriába tartoznak a tisztán akkumulátoros elektromos autók, valamint az üzemanyagcellás, konnektoros és soros hibrid járművek. Az autógyártók tehát sajátos kihívással néznek szembe, mert a BEV (Battery Electric Vehicle) és a klasszikus belső égésű motorplatform párhuzamos fejlesztése a különböző piaci igényekhez jelentősen megnöveli a fejlesztési költségeket.

A FEV BEV platformcsaládjának legújabb tagjaként egy olyan megoldást mutat be, amely mindkettőre képes: tisztán csúcstechnológiás BEV platformként egyaránt használható tisztán akkumulátoros elektromos környezetben. soros hibrid koncepcióval rendelkező járművek és autók platformjával állt elő, melynek mostani megnevezése „Hybrid-BEV”. A Hybrid-BEV a cég tiszta BEV platformjára épül, ugyanakkor képes például a hibrid megoldások iránti kereslet kiszolgálására is. A megoldás jelentősen csökkenti a járműplatform-fejlesztési költségeket.

"A Hybrid-BEV egy minden az egyben megoldás, amely szükségtelenné teszi az autógyártók számára a további platformokat és az azokhoz kapcsolódó fejlesztési és gyártási létesítményeket. Ily módon óriási költségelőnyöket teremtünk, amelyek nem csak a kisebb OEM-ek vagy induló vállalkozások számára fontosak.” – mondta Stefan Pischinger professzor, a FEV Group elnök-vezérigazgatója.

A nagy költségmegtakarítási potenciál, valamint a súly és a beépítési hely előnyei mellett a Hybrid-BEV széles választékot kínál minimális CO2-kibocsátással. Különösen akkor, ha a FEV rendkívül hatékony energiaátalakító rendszere – amely soros hibrid konfigurációban nem kapcsolódik a hajtott kerekekhez, hanem közvetlenül szolgáltatja az áramot az elektromos meghajtáshoz és az akkumulátor töltéséhez – szénsemleges, „teljesen szintetikus” e-üzemanyagokkal működik.

"A szén fokozatos kivezetésére vonatkozó ütemterv mellett világos szabályozásokra is szükségünk van, amelyek a fosszilis tüzelőanyagok csökkentését és az e-üzemanyagok használatának növelését eredményezik" - mondta Pischinger. "Az e-üzemanyag-kvóták bevezetése és tervezési iránymutatások az ásványolaj-beszállítók és a töltőállomások üzemeltetői számára, beleértve a fosszilis tüzelőanyagok teljes betiltását, jogbiztonságot és üzleti biztonságot teremt. Ezenkívül lehetővé teszi a hibrid járművek CO2-kibocsátással történő üzemeltetését. -semleges módon."- folytatta a vezérigazgató.

A Hybrid-BEV a hatótávolság tekintetében is vásárlásösztönző, a D/E (közép- és felső-középkategória) céges autók szegmensében: 130-170 kilométeres elektromos hatótáv lehetséges kb. 30-40 kWh felhasználásával. Az energiaátalakító rendszer körülbelül 40 literes tartállyal kombinálva ez a WLTP – ciklus szerint körülbelül 1000 kilométeres (!) teljes hatótávolságot eredményez megállás nélkül. A koncepció általános hatékonyságát a csökkentett akkumulátorkapacitás is javítja. Ez körülbelül 200 kg-os súlyelőnyt eredményez a tiszta BEV platformhoz képest.

A FEV Hybrid-BEV platformja az energiaátalakító rendszer különösen kompakt integrálásával is lenyűgöz, beleértve a generátort és az e-drive hajtásláncot. Ennek eredményeként az alap BEV platform hosszú tengelytávja változatlan marad. Ugyanez vonatkozik az ülésmagasságra is. A tiszta BEV-hez képest csökkentett akkumulátorkapacitás és az akkumulátor alvázba való elhelyezése azt jelenti, hogy nagyobb belső teret kapunk. A nagy csomagtértérfogat mellett a hátsó utasok nagyobb lábterekkel rendelkeznek, anélkül, hogy az akkumulátor kapacitását veszélyeztetnék, melyhez a padlószerkezetbe integrált ún. „lábgarázst” terveztek.