E-gépjárművek mentése – 2. rész

Balesetet szenvedett, nagyfeszültségű (HV) energiatárolókkal, valamint az elektromos hajtás ehhez tartozó alkatrészeivel szerelt gépjárművek kezelése, amennyiben ezeket a járműgyártó sorozatgyártásban szerelte be, vagy a járműgyártó utólagos megoldásként jóváhagyta.

A NAGYFESZÜLTSÉGŰ ENERGIATÁROLÁSBÓL FAKADÓ VESZÉLY

Lemerülhetnek a nagyfeszültségű energiatárolók baleset után?
Nem, a nagyfeszültségű energiatárolók vagy az egyes cellák elektromos kisütése a baleset helyszínén nem célszerű és nem ajánlott. A nagyfeszültségű energiatároló berendezés nem megfelelő kisütése kritikus állapotba hozhatja.

Mit kell tenni a baleset helyszínén, ha a járműben sérült és nem égő nagyfeszültségű energiatároló berendezés van?
A járműben lévő sérült nagyfeszültségű energiatárolót közvetlenül nem szabad megérinteni. Figyelni kell a sérült nagyfeszültségű energiatároló állapotát (pl. füstképződés, zaj, szikra, hőfejlődés). Ha a nagyfeszültségű energiatároló állandó hőmérséklet-emelkedés kapcsán a külső hőmérsékletnél lényegesen magasabb hőmérsékletet mér, a nagyfeszültségű energiatároló házát vízzel kell hűteni.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.