Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. november | Olvasson bele!

E-gépjárművek mentése – 2. rész



Balesetet szenvedett, nagyfeszültségű (HV) energiatárolókkal, valamint az elektromos hajtás ehhez tartozó alkatrészeivel szerelt gépjárművek kezelése, amennyiben ezeket a járműgyártó sorozatgyártásban szerelte be, vagy a járműgyártó utólagos megoldásként jóváhagyta.

A NAGYFESZÜLTSÉGŰ ENERGIATÁROLÁSBÓL FAKADÓ VESZÉLY

Lemerülhetnek a nagyfeszültségű energiatárolók baleset után?
Nem, a nagyfeszültségű energiatárolók vagy az egyes cellák elektromos kisütése a baleset helyszínén nem célszerű és nem ajánlott. A nagyfeszültségű energiatároló berendezés nem megfelelő kisütése kritikus állapotba hozhatja.

Mit kell tenni a baleset helyszínén, ha a járműben sérült és nem égő nagyfeszültségű energiatároló berendezés van?
A járműben lévő sérült nagyfeszültségű energiatárolót közvetlenül nem szabad megérinteni. Figyelni kell a sérült nagyfeszültségű energiatároló állapotát (pl. füstképződés, zaj, szikra, hőfejlődés). Ha a nagyfeszültségű energiatároló állandó hőmérséklet-emelkedés kapcsán a külső hőmérsékletnél lényegesen magasabb hőmérsékletet mér, a nagyfeszültségű energiatároló házát vízzel kell hűteni.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés