A PHEV-ek vészterhes jövője
Európának gyorsan kell cselekednie azért, hogy csak igazán kis CO2-kibocsátású PHEV-eket hozzanak piacra a gyártók. A PHEV-eladások növekedése rossz hír az EU autóflottájának, valós CO2-kibocsátásának csökkentése szempontjából. Míg a PHEV-ek CO2-kibocsátása papíron alacsonynak tűnik (gyakran kevesebb mint 50 gCO2/km) – és ezért „szuperjóváírást” kapnak az autógyártók az autók flotta-CO2-szabályai szerint –, a közúti kibocsátás átlagosan 2–4-szer nagyobb. Nagyrészt azon 2014-ben megfogalmazott irreális szabályozási feltételek miatt, amelyek nem vették figyelembe a való világ üzemeltetési gyakorlatát.
A PHEV-hajtáskombinációnak kezdetben sokan örültek. A gyártók azért, mert a CO2 -kibocsátás mérési előírása (laboratóriumi tesztciklusa – WLTP) szerint teljesen töltött akkumulátorral indul a mérés, a belső égésű motornak keveset kellett járnia, így benzin- vagy gázolajfogyasztásuk prospektusadata többnyire 2 liter/100 km alatt maradt. Ez az adat vonzó a vevőknek, és a gyártóiflottakibocsátásban is nagyon kedvezően alakította a mérleget. A villanyautót szeretőket azért vonzotta, mert az akkulemerülés réme nem fenyeget: az, hogy valahol ott marad, az, hogy az autó menetkészsége nem korlátozott, mert van belső égésű motorja, és – tegyük még hozzá – úgy, hogy az autó menettulajdonságai általában nem romlanak.