Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. szeptember | Olvasson bele!

Induktív rezolver forgórész helyzetérzékelő

hirdetés

Az elektromotorok nyomatékszabályzásának főszereplője a rezolver, melyet hívhatunk az elektromotorok „főtengelyjeladójának”. A rezolver, nem csak fordulatszámot, hanem a forgórész pontos (álló) szöghelyzetét is megadja motorvezérlőnek. Ezek a helyzetérzékelők idáig Hall-effektus helyzetérzékelők voltak, a haladás azonban az eddigi mágneses rezolver megoldások induktív alternatívákkal való felváltása felé halad. Az induktív rezolver a nagy pontosságot széles fordulatszám-tartománnyal, a szórt mágneses mezőkkel szembeni védettséggel ötvözi, ezen kívül a váltás kiküszöböli a drága mágneseket és más nehéz transzformátor alapú szerkezeteket, így egyszerű, kompakt nyomtatott áramköri kártyákra (PCB-k) integrálhatók.

Az induktív helyzetérzékelők sorát gyarapítva a Microchip Technology kiadta az LX34070 integrált áramkörét, amelyet kifejezetten elektromos járművek motorvezérlési alkalmazásokhoz épített.

hirdetés

"Az LX34070 induktív helyzetérzékelő könnyebb, kisebb, megbízhatóbb motorvezérlési megoldásokat tesz lehetővé, amelyek megfelelnek a szigorú biztonsági követelményeknek, csökkentik a rendszer általános költségeit, zökkenőmentesen és pontosan tudnak működni az autók egyenáramú motorjainak, nagy áramerősségének és mágnesszelepeinek zajos környezetben" - mondta Fanie Duvenhage, a Microchip felelős üzletágának vezetője. „A tervezők az LX34070 segítségével tovább egyszerűsíthetik az elektromos járművek motorvezérlését, más, funkcionális biztonságra kész Microchip eszközökkel, köztük 8 bites AVR és PIC mikrokontrollereinkkel, 32 bites mikrovezérlőinkkel és dsPIC digitális jelvezérlőinkkel párosítva.”

Az LX34070 induktív helyzetérzékelő megoldás számos előnnyel rendelkezik a mágneses rezolverekhez és a lineáris feszültségkülönbség-átalakítókhoz (LVDT) képest. A transzformátor alapú mágneses tekercsek és tekercsszerkezetek helyett nyomtatott áramköröket használva az LX34070 készülék mérete és tömege elhanyagolható az eddigi 450 grammos megoldásokhoz képest. A pontosság javult, mivel az LX34070 nem függ a mágneses térerősségtől, a robusztusság növelhető a szórt mágneses mezők aktív elutasításával. Ezek és más funkciók nagyobb rugalmasságot biztosítanak a tervezőknek abban, hogy hol helyezzék el a vékony, könnyű PCB-alapú LX34070-es megoldást az elektromos járművek motorvezérlési terveikben.

 


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés