Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. július | Olvasson bele!

Everrati: elektromos GT40

hirdetés

Az egyesült királyságbeli székhelyű Everrati Automotive, amely a klasszikus csúcskategóriás járművek villamosítására specializálódott, bemutatta a Ford GT40 új, nagy teljesítményű, nulla kibocsátású változatát.

A bicesteri székhelyű Everrati tavaly júliusban kezdte a projektet, amely a legendás Le Mans-győztes autó elektrifikálására irányul. A floridai Jupiterben székhellyel rendelkező Superformance az 1960-as évek sportautó replikáinak gyártója, alvázat gyárt a licenc alapján épített GT40-hez. Ennek eredményeként született meg az Everrati, a világ egyetlen GT40 EV sportautója, amely szerepel a hivatalos Shelby nyilvántartásban is.

A cég mérnöki igazgatója, Mike Kerr így nyilatkozott: „A GT40 státuszú autók „jövőbiztossága” kiváltság és egyben kihívás is. Az elektromos jármű hajtáslánca akár 800 lóerőt és 800 Nm nyomatékot is képes generálni, az Integral Powertrain hajtáslánc pedig kettős radiális fluxusú állandó mágneses villanymotorokkal biztosítja a hajtást az autó hátsó tengelyének. A nagy teljesítményű, 60 kWh-s lítium-ion akkumulátort egy 700 V-os elektromos rendszerbe integrálták, amely folyadékhűtéssel, valamint hő- és biztonsági menedzsment rendszerrel rendelkezik. Az akkumulátor 20%-ról 80%-ra egy 80 kW-os CCS gyorstöltővel akár 45 perc alatt tölthető, és hatótávolsága meghaladja a 200 kilométert.”

hirdetés

Az akkumulátorcsomagok a küszöbökön belül, valamint a vezető és az utas mögött helyezkednek el. A GT40 elöl-hátul 40/60 arányú súlyeloszlású, még az eredeti, 1966-os, Le Mans-ban versenyzett autónál (38/62) is jobb, 1320 kg-os saját tömegével 47 kilogrammal könnyebb, mint neves elődje. Meg kell jegyezni, hogy az 1966-os Le Mans-győztes GT40 MkIIA 158 literes üzemanyagtartállyal rendelkezett.

Az Everrati a versenyszimulátorokhoz kifejlesztett technológiát is használja a felhasználói élmény növelése érdekében. A „hangtalanságot” aktív hanggenerátorokkal pótolja, amelyek akár 110 dB értékű V8-as kipufogó hangot is ki tudnak adni. Belül az utastérben az ülésekre szerelt jelátalakítókkal szimulálják a valódi GT40 hangját és rezgését, beleértve ebbe a motorhang egyes sebességváltó fokozatokhoz történő szinkronizálását is.

 

Forrás: https://automotivepowertraintechnologyinternational.com/


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés