Daimler Truck eActros – „Harmadáron százon?”
A nagyhaszongépjárművek villamosítása túl van a kezdeti lépéseken, megkezdődött az egyedi, több felhasználónál pedig már a flották próbaüzeme. Nem vitatott, hogy belvárosokban, de az agglomerációk viszonylag nagy területein az emissziómentes és rendkívül csendes áruszállítás dominál, ahol csak az elektromos hajtás jöhet szóba. Nem egyedül józan megfontolásból, környezetmegóvási elkötelezettségből, hanem a helyi előírások (tiltások) okán is. A nagyhaszongépjármű-gyártók mindegyike villamosít, fejlesztve mind az akkumulátoros, mind a tüzelőanyag-cellás műszaki megoldásokat. A Mercedes-Benz haszongépjármű üzletága (Daimler Truck) az elektromos teherautók nagyon széles műszaki és felhasználói igény területen fejleszt, hiszen például az USA-ban a hosszú távú szállítási üzem, míg Európában a városi terítőforgalom igénye van az első helyen, és a gyártó nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy 2030-ra palettájának ötven százalékát elektromos hajtással kívánja szerelni. A Daimler Truck wörth-i gyártóüzemében betekintést nyerhettünk az új eActros technikájába, és kipróbálhattuk országúti menetviselkedését is.
A világ energiapiacára ható közelmúltbeli, de mélyebb gyökerű események hektikusan ugráló, így nehezen kiszámítható, egekbe szökő energiahordozó-árakat hoztak. A klímavédelem, a környezetszennyezés, az energiaválságok, nem mellőzhetően a szakpolitika „eltökéltsége”, a gazdasági és gazdaságossági érdekek bonyolult helyzetet teremtettek és teremtenek. Együttesen mutatnak rá, hogy a jövő megoldása (csak saccolható időhatárokon belül) energia tekintetben nem egyetlen domináns energiahordozó lesz, hanem az energiasokféleség „együttélése”.