Renault Trucks D-Z.E. Electric – 2. rész
Az elektromos haszongépjárművekkel, a jövő villanymotoros teherautóival napjainkban még a szakma minden érintett ága csak ismerkedik. Ez a környezetbarát hajtástechnika gyökeresen új ismereteket, így sok tanulást és más szakmai hozzáállást kíván. A Renault Trucks hozzájárulásával és konzultációjával készült szerkezetismertető cikksorozatunk konkrét példán keresztül kíván ebbe a világba bevezetést adni. Cikksorozatunk második részében a Renault D Z.E. teherautó féklevegő-ellátását és a termomenedzsment-rendszerét mutatjuk be.
LEVEGŐELLÁTÁS
A technika állásának megfelelő legmagasabb szintű légfékrendszer hagyományosnak tekinthető, így nem az elektromos hajtás specifikuma. A levegőellátás már több elemében sajátos. A villanyhajtás alacsony globális zajszintjét egy hagyományos kompresszor zaja messze felülmúlja, ezért új kompresszorfajtát szükséges alkalmazni.
A levegőellátó rendszert az ➊ ábra mutatja be. A levegőellátó rendszer a hagyományos módon áll össze, szerkezetei ismertek. A kompresszort villanymotor hajtja, be- és kikapcsolása szokásosan a tartálynyomás függvénye. A bekapcsolási érték 9,5 bar, lekapcsolás 10,5 bar.