Renault Trucks D-Z.E. Electric – 2. rész

Az elektromos haszongépjárművekkel, a jövő villanymotoros teherautóival napjainkban még a szakma minden érintett ága csak ismerkedik. Ez a környezetbarát hajtástechnika gyökeresen új ismereteket, így sok tanulást és más szakmai hozzáállást kíván. A Renault Trucks hozzájárulásával és konzultációjával készült szerkezetismertető cikksorozatunk konkrét példán keresztül kíván ebbe a világba bevezetést adni. Cikksorozatunk második részében a Renault D Z.E. teherautó féklevegő-ellátását és a termomenedzsment-rendszerét mutatjuk be.
LEVEGŐELLÁTÁS
A technika állásának megfelelő legmagasabb szintű légfékrendszer hagyományosnak tekinthető, így nem az elektromos hajtás specifikuma. A levegőellátás már több elemében sajátos. A villanyhajtás alacsony globális zajszintjét egy hagyományos kompresszor zaja messze felülmúlja, ezért új kompresszorfajtát szükséges alkalmazni.
A levegőellátó rendszert az ➊ ábra mutatja be. A levegőellátó rendszer a hagyományos módon áll össze, szerkezetei ismertek. A kompresszort villanymotor hajtja, be- és kikapcsolása szokásosan a tartálynyomás függvénye. A bekapcsolási érték 9,5 bar, lekapcsolás 10,5 bar.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője