A Continental is piacra lép a robottöltővel
Korábbi cikkeinkben az online felületen már beszámoltunk a wireless töltésről, ehhez most csatlakozik a Continental Engineering Services (CES) Volterióval közös fejlesztése egy intelligens töltőrobottal. Igaz, nem wireless, de külsőre nagyon is hasonló megjelenésű.
A teljesen automatikus wireless töltés két részből áll: a töltő egyik egysége a jármű aljában, egy másik pedig a talajban található, melyek egymás fölé pozícionálva hoznak létre induktív úton történő energiaátvitelt. A Continental-Volterio töltője ettől annyiban különbözik, hogy az energiaátvitel nem induktív, mivel a robottöltő fejegysége felcsatlakozik a jármű aljában lévő fogadóegységhez, a töltés valós kontakton keresztül történik. Abban is különbözik, hogy az eddig látott megoldásokkal szemben nem szükséges fixen a talajba építeni, hanem hordozható. Amint az autó leparkolt, a két komponens automatikusan összekapcsolódik; nagy előnye, hogy nem kell pontosan beállni az autóval egy előre telepített töltőfej fölé, mert a mobil töltőrobot akár 30 centiméteres eltérést is korrigál az ideális parkolási helyzethez képest. Ezen túlmenően az sem számít, hogy a jármű milyen szögben áll a töltőfejhez képest.
A Continental és a Volterio korábban egy időben és egymástól függetlenül kutatott hasonló töltőrobot-megoldásokat, mielőtt erőfeszítéseiket egyesítették volna. Az új együttműködésben a két partner kiegészíti egymást, így a mindennapi elektromos mobilitásra is alkalmas megoldás gyorsan kidolgozható és elérhetővé válik az érdeklődő ügyfelek számára.