Magna 4×4 EV hajtáslánc

A Magna Powertrain 2025-re tervezi az Etelligent Force hajtáslánc-megoldás gyártásának megkezdését négykerék-hajtású pickup-alkalmazásokhoz. „Az Etelligent Force sorsdöntő pillanatban érkezik, különösen igaz ez az észak-amerikai piacra, ahol a pickup teherautók népszerűségük csúcsán vannak, és az egyik utolsó olyan szegmens, amely teljesen elektromossá vált” – mondta a cég elnöke, Tom Rucker. „Ennek a nagy teljesítményű rendszernek az a szépsége, hogy biztosítja az elektromos hajtáslánc környezeti előnyeit, miközben megőrzi a hagyományos háromnegyed tonnás és egytonnás teherautók képességeit.”

A platform elől a cég eDrive hajtását, hátul pedig az eBeam hajtást használja. A vontatási kapacitás akár 6,5 tonnáig is terjedhet, nagy hasznos teherbírású járművekhez tervezték, és akár 430 kW csúcsteljesítményre képes, ami az első eDrive hajtástól 180 kW, a hátsó eBeam hajtástól 250 kW teljesítményt kap.

A Magna az eBeam hajtással felváltja a hagyományos hajtásait, alkalmazkodik a meglévő felfüggesztési és fékrendszerekhez, valamint elkerüli a meglévő teherautó-platformok költséges újratervezését, átalakítását. A cél az, hogy segítsék a gyártókat ezen járműszegmensek villamosításának egyszerűsítésében.

„Az erőátvitel villamosításában, valamint a könnyű teherautók tervezésében és gyártásában szerzett mély rutinunk különbözteti meg a Magnát a paicon. Az Etelligent Force lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy gépjárműveiket, akár építkezésen, akár kedvenc nyaralóhelyükön használják.” – taglalta Rucker.

Ahogy a járművek villamosítása gyorsul, a Magna egy új elektromos hajtásokkal foglalkozó centrumot is felállít amerikai központjában a michigani Troyban, ahol arra szakosodott csapat az EtelligentForce piacra történő bevezetésével foglalkozik majd annak érdekében, hogy 2025-től az észak-amerikai elektromos járművek piacán is megjelenhessen a „hajtáslánc”.