Az elektromos hajtás inkubátora a Formula-E technológia

A Formula–1 követői tudják, hogy a XXI. században kb. egy teljes év fejlesztőmunkája van benne, mire egy versenyautó pályára lép. Mivel teljes joggal mondható, hogy a gépjármű-versenysportok a közúti gépjármű fejlesztések „egyfajta laboratóriuma, innovációs gyökere”, így ne csodálkozzunk azon, hogy milyen jelentős párhuzamokat tudunk húzni a járműfejlesztések során. Ezen vívmányok egyik jelentős állomása volt 2014, amikor az 1600 cm3 -es turbófeltöltős, V6-os, közvetlen befecskendezéses alapra építkező hibridrendszert elsősorban a Renault nyomására bevezették, valamint a Formula-E – elektromos – autóverseny kategória – 2014–2015-ös első szezonja. Mielőtt a technikai részletekbe belemennénk, rögzítenünk kell, hogy sokak szerint a hibridrendszer minden idők legnagyobb motorfejlesztési ugrása, a legnehezebb kihívása volt, amivel csak motorgyártó szembesült eddig a Grand Prixversenyzés több mint száz éve során.
Úgy néz ki, hogy örök igazság Enzo Ferrari mondása: „Meggyőződésem, hogy minden eredmény, még azok is, amelyeket nem hatalmas újításokkal, hanem türelmes fejlesztésekkel értünk el, akár a legkülönlegesebb, legszélsőségesebb körülmények között is, új utakat nyitott, amelynek révén a normál utcai autók gyártása is fejlődik és fejlődni fog.” 2017-ben az electricmotornews.com weblapon a Formula-E versenysorozatra „vetítve” Gilles Normand megerősítette ezen gondolatmenetet: „Szeretnék köszönetet mondani a Renault e.dams csapatának, amely ismét felejthetetlen show-t hozott a városközpontjainkba. A csendes, nulla károsanyag-kibocsátású Formula-E verseny elsősorban arra emlékeztet bennünket, hogy az elektromos járművek igazi vezetési élményt nyújtanak.” A Formula-E versenyautó központi eleme az akkumulátor, mivel ez a hajtáslánc középpontjában található és az autó közepére van felszerelve.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője