Aszinkron motorok – 1. rész

FELÉPÍTÉS
Az aszinkron motorok felépítés szerint a legegyszerűbbek közé tartoznak, megbízhatóságuk igen magas, szemben a jóval „kényesebb” szinkrongépekkel. Ezeket a motorokat korábban elsősorban állandó fordulatszámú hajtásokban alkalmazták, a fordulatszám változtatása jóval nehezebben volt kivitelezhető, mint az egyenáramú gépekkel. Összefoglalólag előre is elmondhatjuk, az egyszerű konstrukcióért a szabályozás bonyolultságával fizetünk...
Az aszinkron motorokat alapvetően két csoportba szokták sorolni: tekercselt forgórészű (csúszógyűrűs) és rövidrezárt forgórészű (kalickás) gépek. Csúszógyűrűs gépeknél a forgórészen hasonló háromfázisú tekercselés található, mint az állórészen, a tekercsek végei a csúszógyűrűkhöz csatlakoznak, üzem közben a gyűrűket egy több áramkörös kapcsolón keresztül rövidre zárják. ➊ (A továbbiakban csillagkapcsolású forgórészt tételezünk fel, a tekercsek másik végei össze vannak kötve egymással, ez a csillagpont.)
A kalickás motorok forgórésze párhuzamos rudakból áll, a rudakat a két végükön gyűrűk kötik össze egymással. ➋
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője