Szinkronmotorok IV.

Állandó közbenső köri feszültség mellett bonyolultabbá válik az inverter vezérlése, mert a frekvencia mellett a motorra jutó feszültség nagyságát is változtatni kell a közel állandó fluxus megvalósításához. Az ilyen invertereket impulzusszélesség-modulációs invertereknek (ISZM) nevezik, a továbbiakban ezekkel foglalkozunk. (Az irodalomban gyakran találkozunk a PWM = Pulse Width Modulated angol rövidítéssel is).
A feszültség térvektorát az ➊ ábrán láthatjuk, a korábbról már ismert kép azonban kiegészül egy „piros pöttyel” a kezdőpontban.
A középpontban a feszültség értéke 0, tehát egy nullvektorról van szó. Ezt az állapotot kétféleképpen is elő lehet állítani: minden fázist vagy a pozitív vagy a negatív sínre kapcsolunk. Ilyenkor az adott fázis feszültsége (amely a bemeneti pont és a csillagpont között mérhető) is nulla lesz, ezt mutatja a ➋ ábra.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
KEYOU hidrogén teherautó és városi busz
Fokozatosan formálódik a hidrogénmobilitás, számos ismert gyártó fejleszt hidrogénüzemű haszonjárműveket, gőzerővel dolgozik az üzemanyagcellákon és a hidrogénmotorokon.
OM471 3.generáció, 4 százalék tüzelőanyagmegtakarítás
A napokban hivatalosan is bemutatásra került a Daimler OM 471 dízelmotor újabb verziója, amely immár a harmadik generáció. Hatékonyságának javulása számos motorinnováció eredm&e...
Az Autover új neve: Sekurit Service
A 30 éves évforduló változást hozott