Villamoshajtás-architektúrák

Napjainkban az elektromos hajtás gépkocsiban való alkalmazásának spektruma igen széles, a kis személygépjárművektől (pl. e-up) az autóbuszokon át a nagyhaszongépjárművekig. A hajtásrendszer architektúrája, a villanymotorok elhelyezése a hajtásláncban, a főegység-beszállítók, az autógyártók mai elképzeléseit tükrözi; a sokféleség mutatja, hogy napjaink még az útkeresés időszaka, kialakulóban vannak a majdani letisztult megoldások.
A szakértők mind az elektromos tengely (e-tengely) nagyfokú elterjedését jósolják az új, vagy a hamarosan megjelenő sorozatgyártású járműveknél. Egyetértettek abban, hogy a hibrid és az olyan egyéb elektrifikációs stratégiák, mint pl. az e-tengelyek jelentik a belső égésű hajtásláncról való átmenetet az elektromos akkumulátoros járművek (BEV–battery electric vehicle) nagy volumenű termelésére és értékesítésére.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője