A villanyautók leadott hőjéből hatótávolság többletet nyernek

A Hyundai továbbfejlesztette a hőszivattyúrendszert. A hőszivattyú („fordított” légkondicionáló) kompresszorból, elpárologtatóból és kondenzátorból áll. A jármű elektromos alkatrészeinek leadott hőjét a hőszivattyú veszi fel és utastér fűtésére használja anélkül, hogy lényegesen hatással lenne az elektromos hatótávolságra. A továbbfejlesztett hőszivattyúrendszert a Hyundai és a Kia márka új elektromos járműveiben használják majd.
A koreaiak hőszivattyúrendszere hat éve debütált. A járulékos leadott hőt, amely most már nem csak az olyan elektromos alkatrészekből, mint pl. a hajtómotorokból, fedélzeti készülékekből és egyenirányítókból nyerhető ki, hanem az akkumulátorcsomagból is, a hőszivattyú veszi fel arra, hogy kevesebb áram fogyjon a járműfűtés használata során. A rendszer az alkatrészek által termelt hőt a folyékony hűtőközeg elpárologtatására használja. Ezt követően a gáz nagy nyomás alatt a kompresszorból kikerül egy kondenzátorba vezetve, ott pedig megint folyékony állapotba alakul át. E folyamat járulékos hőenergiát állít elő, amelyet a hőszivattyú visszanyer, és a belső tér fűtésére használja. Ezzel egy időben ezáltal a fűtési és klímarendszer hatékonysága javul, az akkumulátor áramfogyasztása csökken, és így a jármű rendelkezésre álló elektromos hatótávolságára alig van hatással. Azaz a tisztán akkumulátorból kivett fűtési villamos energia mennyisége, mely fokozottan hatótávolság-csökkentő, kisebb lehet.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője