A villanyautók leadott hőjéből hatótávolság többletet nyernek

A Hyundai továbbfejlesztette a hőszivattyúrendszert. A hőszivattyú („fordított” légkondicionáló) kompresszorból, elpárologtatóból és kondenzátorból áll. A jármű elektromos alkatrészeinek leadott hőjét a hőszivattyú veszi fel és utastér fűtésére használja anélkül, hogy lényegesen hatással lenne az elektromos hatótávolságra. A továbbfejlesztett hőszivattyúrendszert a Hyundai és a Kia márka új elektromos járműveiben használják majd.

A koreaiak hőszivattyúrendszere hat éve debütált. A járulékos leadott hőt, amely most már nem csak az olyan elektromos alkatrészekből, mint pl. a hajtómotorokból, fedélzeti készülékekből és egyenirányítókból nyerhető ki, hanem az akkumulátorcsomagból is, a hőszivattyú veszi fel arra, hogy kevesebb áram fogyjon a járműfűtés használata során. A rendszer az alkatrészek által termelt hőt a folyékony hűtőközeg elpárologtatására használja. Ezt követően a gáz nagy nyomás alatt a kompresszorból kikerül egy kondenzátorba vezetve, ott pedig megint folyékony állapotba alakul át. E folyamat járulékos hőenergiát állít elő, amelyet a hőszivattyú visszanyer, és a belső tér fűtésére használja. Ezzel egy időben ezáltal a fűtési és klímarendszer hatékonysága javul, az akkumulátor áramfogyasztása csökken, és így a jármű rendelkezésre álló elektromos hatótávolságára alig van hatással. Azaz a tisztán akkumulátorból kivett fűtési villamos energia mennyisége, mely fokozottan hatótávolság-csökkentő, kisebb lehet.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.