Villanymotor magnetokalorikus hűtése

A Honda CR-V SUV új generációja új hibrid architektúrát hozott ebbe a technikai műfajba. Az autó Multi-Mode, azaz többféle üzemmódú hibrid, ami azt jelenti, hogy háromféleképpen tud működni: tisztán elektromos módban; hibrid módban, amikor a benzinmotor (Atkinson frisstöltet-szabályozású) által termelt áram hajtja a villanymotort és a benzinmotoros mód, amikor mechanikai kapcsolaton keresztül közvetlenül, direkt fokozaton át hajtja a kerekeket. A hibrid villanymotorjait a Frankfurti Autószalonon a látogatók elé tárták.
Az egyik metszeten – mint önök is látják a fényképen – a német felirat „Magnetisches Kühlsystem” szerkezetre mutat. Magyar fordításban mágneses hűtés, hűtőrendszer. A villanymotorok hűtést igényelnek, van példa arra, hogy a forgó részben is keringetik a hűtőközeget. Csúcstechnológia a magnetokalorikus hatáson alapuló mágneses hűtés. A magnetokalorikus hatást már 1881-ben kimutatta E. Warburg német fi zikus. Bizonyos anyagok felmelegednek, ha mágneses térbe helyezik őket, illetve lehűlnek, ha megszűnik a mágneses hatás.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője