A Frankfurti autókiállítás műszaki újdonságai, 2. rész
Az idei évi Frankfurti Autószalon a mobilitásról, az automobil-mobilitásról több kérdést is élesen felvetett. Valószínű, hogy a 2019-es kiállítás nem, mint a neves sorozat egy eseménye kerül be az autózás történetébe, hanem – legalábbis Európában – mint a fordulópont előjele, vagy maga a fordulópont. Erről még sokat fogunk beszélni.
A korábbi, „boldog évek” 800 ezer feletti, sőt 2015-ben 932 ezres látogatói létszáma 560 ezerre zsugorodott. A kiállítók száma is 20%-kal csökkent. Az autógyártók többsége távol maradt. Mindez nem jelenti azt, hogy a mustra ne adta volna a technikaváltás pontos keresztmetszetét mind a megjelent autógyártók, mind a beszállítók részéről. Csak néhány a BEV autókból: VW ID.3, Byton M-Byte, Honda-e, Mercedes EQV és EQC, Mini SE, Opel Corsa-e, Porsche Taycan, Seat ElBorn, Skoda citigo e iV und Seat Mii electric, Audi e-tron, Jaguar I-Pace, VW eGolf, e-up. Az elektromos szökőhullám, dominancia, az elsöprőnek tűnő fölérendeltség, irányító pozícióba kerülés egyértelmű. Mindemellett műszaki érdekességekből, trendmutató konstrukciókból idén sem volt hiány. Ezek közül mutatunk be ismét néhányat a következő oldalakon.