ID.3 ősbemutató
A VW villany népautó, igen hosszú beharangozás után itt jelent meg először teljes valóságában a nagyközönség előtt. A belbecsből, azaz technikából semmit sem mutattak, a külcsínen volt a hangsúly. A szakújságírók általában jól fogadták a beltéri megoldásokat, ötleteket (a menetpedál play, a fékpedál pause szimbólumot kapott). Visszafogott, letisztult, ez az ember első benyomása.
Már tudni az árat is: az ötajtós alapmodell ára a német piacon 30 ezer € alatt marad. A Golf méreteihez hasonló ID.3 az elektromos autók számára elkészített E-drive (MEB) platformra került.
Az ID. platformban az elektromos motort és a fogaskerekes hajtóművet (reduktor) a hátsó tengelyre helyezték (hátsókerék-hajtású az autó!), így optimális tömegeloszlást valósíthatnak meg, miközben a bennülők kényelmesen, magas üléspozícióban foglalhatnak helyet. A villanymotor 205 lóerős, forgatónyomatéka 310 Nm. A padlólemezbe tett akkucsomag-kapacitás 45, 58 és 77 kWh lehet, ezzel 330, 420 és 550 kilométer WLTP szerint a hatótávolság. Alapáron a töltés max. 50 kW-os lehet, felár ellenében lehetséges a gyorstöltés (100 kW-os), ezzel 30 perc alatt 80%-os szintre tölthető.