ID.3 ősbemutató

A VW villany népautó, igen hosszú beharangozás után itt jelent meg először teljes valóságában a nagyközönség előtt. A belbecsből, azaz technikából semmit sem mutattak, a külcsínen volt a hangsúly. A szakújságírók általában jól fogadták a beltéri megoldásokat, ötleteket (a menetpedál play, a fékpedál pause szimbólumot kapott). Visszafogott, letisztult, ez az ember első benyomása.
Már tudni az árat is: az ötajtós alapmodell ára a német piacon 30 ezer € alatt marad. A Golf méreteihez hasonló ID.3 az elektromos autók számára elkészített E-drive (MEB) platformra került.
Az ID. platformban az elektromos motort és a fogaskerekes hajtóművet (reduktor) a hátsó tengelyre helyezték (hátsókerék-hajtású az autó!), így optimális tömegeloszlást valósíthatnak meg, miközben a bennülők kényelmesen, magas üléspozícióban foglalhatnak helyet. A villanymotor 205 lóerős, forgatónyomatéka 310 Nm. A padlólemezbe tett akkucsomag-kapacitás 45, 58 és 77 kWh lehet, ezzel 330, 420 és 550 kilométer WLTP szerint a hatótávolság. Alapáron a töltés max. 50 kW-os lehet, felár ellenében lehetséges a gyorstöltés (100 kW-os), ezzel 30 perc alatt 80%-os szintre tölthető.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője