48 V-os full hibrid

A hibridek, tehát ahol két, különböző energiahordozóval működő erőgép hajtja a gépjárművet, tudjuk jól, számtalan képlettel állhat össze. Az elektromos rész 48 V-os tápfeszültsége is a palettán van. Lehet 48 voltos egy hagyományos elhelyezésű, szíjhajtású villamosgép, indítógenerátor. Ez motorüzemben nemcsak indítómotor, hanem additív teljesítményt is ad a főtengelyre, generátorüzemben pedig lényeges a rekuperálás. Ez a technika eddig a mild hibridet valósítja meg, önálló villamoshajtású menetre nem képes.
A Continental azonban ezzel az elrendezéssel 48 V feszültségű, 30 kW teljesítményű villamos gépet kínál, mely az autó önálló mozgatására is lehetőséget teremt. Bővebb információval nem rendelkezünk, csupán a képek árulnak el némi részletet.
A Bosch más utat jár a 48 voltos full hibrid hajtástechnikában. A Bosch megvalósításában az autó első kerekeit a belső égésű motor hajtja, itt nincs villamos közreműködés. A hátsó tengelyt hajtó villamos gép motor/generátor, 48 V-os, lítium-ion akkumulátorral. A rendszernek szüksége van 12/48 V-os DC/ DC konverterre, mert az autó fedélzeti feszültsége 12 V. A rendszer költségelőnyei a kis feszültségből adódnak, és mindösszesen 15%-os CO2 -csökkenést deklaráltak.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Garancián túli garancia
Tanulságos történetek szakértői szemmel XXXIV.
Mi a legértékesebb anyag az autóban?
Katalizátorlopás
Hidrogénmotorok – 2. rész
A hidrogén felhasználása belső égésű motorok tüzelőanyagaként több mint egy évszázada kutatás témája.