48 V-os full hibrid

A hibridek, tehát ahol két, különböző energiahordozóval működő erőgép hajtja a gépjárművet, tudjuk jól, számtalan képlettel állhat össze. Az elektromos rész 48 V-os tápfeszültsége is a palettán van. Lehet 48 voltos egy hagyományos elhelyezésű, szíjhajtású villamosgép, indítógenerátor. Ez motorüzemben nemcsak indítómotor, hanem additív teljesítményt is ad a főtengelyre, generátorüzemben pedig lényeges a rekuperálás. Ez a technika eddig a mild hibridet valósítja meg, önálló villamoshajtású menetre nem képes.
A Continental azonban ezzel az elrendezéssel 48 V feszültségű, 30 kW teljesítményű villamos gépet kínál, mely az autó önálló mozgatására is lehetőséget teremt. Bővebb információval nem rendelkezünk, csupán a képek árulnak el némi részletet.
A Bosch más utat jár a 48 voltos full hibrid hajtástechnikában. A Bosch megvalósításában az autó első kerekeit a belső égésű motor hajtja, itt nincs villamos közreműködés. A hátsó tengelyt hajtó villamos gép motor/generátor, 48 V-os, lítium-ion akkumulátorral. A rendszernek szüksége van 12/48 V-os DC/ DC konverterre, mert az autó fedélzeti feszültsége 12 V. A rendszer költségelőnyei a kis feszültségből adódnak, és mindösszesen 15%-os CO2 -csökkenést deklaráltak.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője