Okos és vékony: az új Continental "slusszkulcs"

Egy új termelési eljáráson dolgoztak a Continentalnál, hogy kivételesen vékony és felhasználóbarát kulcsokat hozzanak létre.

A Kia Motors használja ezeket a kulcsokat, melyek csak 3,4 mm vastagak és gombnyomás nélkül kinyitják az ajtókat.

A „downsizing” idővel minden alkatrészt utolér

A „downsizing” meghatározó trend az autóipari fejlesztésekben, de nem csak a nagyméretű alkatrészek esetén, mint például a motor. A Continental is igyekszik a fejlesztések során a legapróbb részletekre is kitérni, ennek jegyében hozták létre a piacon található egyik legvékonyabb elektromos „slusszkulcsot”. Amíg a legtöbb kártya alakú kulcs legalább 5 mm vastag, addig a Continentalé csak 3,4 mm. Természetesen ez nem befolyásolja a tüzelőanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást, de a használat szempontjából előnyös konstrukció. A régi kártyák alig fértek el egy zsebben, az újat pedig akár a pénztárcánkban is elhelyezhetjük. Be van építve a PASE-rendszer (Passiv Start and Entry), vagyis nem szükséges, hogy a kulcs a kezünkben legyen, hogy kinyissuk az ajtót vagy elindítsuk a járművet. Már szériajárműben is megtalálható, hiszen ilyen kulccsal adják a koreai piacra szánt Kia K9 luxusszedánt.

„Az autósok számára a „kocsikulcs” egy olyan tárgy, amit mindig magukkal kell hordaniuk. Azt szerettük volna elérni, hogy a kulcs ne csak technikailag legyen lenyűgöző, hanem kinézetre és tapintásra is jó legyen. Az új kulccsal a Continental elkötelezte magát a vékony dizájn mellett. Mindazonáltal a kártya csúcskényelmi funkciókat biztosít és nagyon robusztus” – tette hozzá Andreas Wolf, a Continental felépítmény és biztonság üzletrészének vezetője.

Az új öntési eljárás tette lehetővé a méretcsökkentést

A 20%-nál is nagyobb anyagvastagság-csökkenés hátterében a folyamatos finomítás és az elektrotechnika fejlődése áll. Először használja a Continental a félvezetők gyártásánál alkalmazott RTM (Resin Transfer Molding) eljárást, amely precíz befecskendező öntéstechnikájának köszönhetően a műanyag alkatrészek nemcsak finomabbak, hanem tartósabbak, ellenállóbbak is lesznek. Manapság a legtöbb „slusszkulcs” hőre lágyuló műanyagból készül fröccsöntéssel. Ahhoz, hogy ezzel az eljárással elérjék a kellő stabilitást, minimum 6 mm vastagságúnak kell lennie. Ezzel szemben az RTM eljárás során speciális epoxivegyületet alkalmaznak. Nemcsak nem veszélyezteti az elektromos alkatrészeket a gyártás során, hanem kiváló folyási tulajdonságai miatt nagy pontosságú és finom formájú alkatrészek készíthetők vele. Amint megszilárdul, jól viseli a nagy hőmérséklet-ingadozásokat, és ellenáll a mechanikai behatásoknak és karcolásnak. Ez tette lehetővé, hogy több mint 
2 mm-rel vékonyabb legyen elődjénél és kényelmesen elférjen egy pénztárcában.

Elveszve a funkciók rengetegében

A vezeték nélküli kapcsolat a jármű és a kulcs között a méret ellenére sem romlott az elődjéhez képest, ráadásul a jövő technológiáját is tartalmazza. Középtávon azt tervezik, hogy kijelzővel látják el a „kulcsot” és kétirányú kommunikációt tesznek lehetővé, vagyis a jármű pillanatnyi állapotáról kaphatunk információt. Hasonló valószínűséggel kerül beépítésre az NFC (NearField Communication Technology) chip. Jelenleg az érintés nélküli fizetőeszközöknél alkalmazzák, így – amennyiben feltöltjük bankkártyaadatainkat a kártyára – nem lesz probléma, ha otthon hagyjuk az aprónkat, mivel fizethetünk a „slusszkulcsunkkal” is, és még helyet is spóroltunk a pénztárcánkban.