Már több mint 100 éves a műszaki vizsga

1866-ban Mannheimban 21 gőzkazán-tulajdonos létrehozta a „Gőzkazánok Felügyeleti és Biztosítási Társaságát” („Gesellschaft zur Überwachung und Versicherung von Dampkesseln”), mely a kezdetekben arra koncentrált, hogy a rohamos léptékben terjedő iparosodás motorját, a gőzgéptechnikát biztonságosabbá tegyék. Hamar biztonsági szabványokat hoztak létre, melynek eredményeként a munkabalesetek csökkentek. Ennek hatására további regionális egyesületek jöttek létre.

Az autó megjelenésével a szakértők munkájának spektruma is bővült. 1910. október 15-én a stuttgarti gőzkazán-ellenőrző egyesületet (ez az egyesület a mai TÜV Süd elődje) megbízták a járművek és járműkormányok felülvizsgálatával. Ez a dátum a rendszeres járművizsgálat kezdetének az időpontja Dél-Németországban. Ennek érdekében az egyesületnél egy speciális osztályt hoztak létre, mely csak a járművek vizsgálatával foglalkozott. 1938-ban a gőzkazán-ellenőrző egyesületeket átnevezték technikai felügyeleti egyesületeknek, azaz TÜV-öknek (Technische Überwachungs-Vereine).

A második világháború után Bajorországban 1948-ban kötelezővé tették a rendszeres műszaki vizsgát. Ekkor még a tulajdonosokat levélben értesítették, hogy jelenjenek meg a megadott időpontban. 1960-ban az elmaradó vizsgák és hiányos műszaki állapotok miatt a KRESZ-t úgy módosították, hogy az autótulajdonosoknak maguknak kellett betartani a vizsgahatáridőket. A jobb ellenőrzés miatt, különösképp a rendőrség munkájának megkönnyítése érdekében, 1961. január 1-jével bevezették a vizsgaplaketteket.