Sokszor fent, sokszor lent
A Fiat céget 1899-ben Giovanni Agnelli alapította. A Fabbrica Italiana Automobili Torino szavak kezdőbetűiből alkotott márka az elmúlt 112 év során többször került nehéz helyzetbe, de mindig kilábalt a válságból. Jelenleg a tisztán európainak számító autógyártók versenyében az 5. helyen szerepel, de ha a Ford és a General Motors (Opel/Vauxhall) kizárólag Európának szánt modellkínálatát is belevesszük, akkor a 7. helyre szorul vissza – amelyet az sem befolyásolna, ha az Alfa Romeo és a Lancia által értékesített darabszámokat is hozzáadnánk a Fiathoz. Mindazonáltal olyan nagy presztízsű sportkocsimárkák is a cégcsoporthoz tartoznak, mint a Ferrari és a Maserati, s haszongépjármű-vonalon is erős, az Iveco és az Irisbus ugyancsak Fiat-érdekeltség.
A Chrysler Corporationt Walter P. Chrysler alapította 1925. június 6-án. A Chrysler Corporation 1925 és 1998 között önállóan működött, mígnem a leányvállalataival együtt – többek között a Jeep és a Dodge márkákkal– egyesült a német Daimler-Benz csoporttal és DaimlerChrysler néven folytatta a tevékenységét. A 2000-es évek közepén már látszott, hogy a német Daimler-Benz megbánta a frigyet, mindenekelőtt a munkastílusbeli különbségek okán akartak szabadulni az amerikai nagyvállalattól. Viszonylag rövid agóniát követően, 2007. augusztus 3-án a Cerberus Capital Management, L.P. amerikai befektetési társaság vette át a Chrysler 80,1%-os részvénycsomagját, majd másfél évvel később a fennmaradt 19,9% résztulajdonát is e pénzügyi befektetői csoportnak adta el.
A Chrysler 86 éves történelme sem nélkülözte a fordulatokat, egy valami azonban stabilizálódott a márkával kapcsolatban. Az USA és vonzáskörzete autópiacán az értékesítési rangsorban a General Motors és a Ford mögött az állandó harmadik szerepét töltötte és tölti be mind a mai napig. Legismertebb szatellitmárkái a Dogde és a Jeep, utóbbi különösen értékes, hiszen ismertsége és jelenléte globálisan is számottevő.