A sztereokamera felismeri a gyalogosokat és a keresztező forgalmat

A Continental a széles körű biztonsági rendszerét a ContiGuard®-ot kiegészíti egy sztereokamera-rendszerrel az „előrenéző” fékrendszer részeként. Ezzel a gyakori gyalogosbaleseteket vagy keresztező autókkal történő ütközéseket el lehet kerülni, vagy a súlyosságukat csökkenteni – ezek a baleseti szituációk a nagyobb személyi sérüléses balesetek közel felét (46,6%) teszik ki Németországban. A sztereokamera két „szemet” tartalmaz, így egy felvétellel meg tudja különböztetni a veszély fajtáját a képekről, egészen az elhagyott rakománytól az emberekig vagy állatokig, valamint ezeknek távolságát és méretét is meg tudja határozni. Ez a hagyományos egykamerás rendszerrel nem kielégítően végezhető el, melyet ráadásul meg kell tanítani arra, hogy mi a különbség egy autó és egy motor között és csak ezeket az objektumokat ismeri fel.

Két kamera és a komplett kialakítás egy egységben

A sztereokamera két nagyfelbontású CMOS-kamerát használ, melyek egymástól kb. 20 cm-re találhatók a szélvédő mögött elhelyezve. Amíg az egykamerás rendszer a távolságot csak megsaccolni tudja, addig a kétkamerás rendszer az úton felbukkanó akadályok távolságát és azok magasságát is meg tudja mérni. Ez a két kamera által „látott ösvény” közötti különbség okán lehetséges. A kiértékelő elektronika ugyanazt az effektust használja, mint ahogy az emberi térlátás is működik, azaz a két látott kép közötti parallaxis eltolódást. Egy közepes, 20–30 méteres távolságból az objektumok távolságát 20–30 cm-es pontossággal tudja meghatározni. Ez a nagy felbontás áll rendelkezésre nehéz körülmények között is. Ha például több objektum található sűrűn egymás mellett, vagy az objektumok takarják egymást, vagy a kontraszt az objektum és a háttér között gyenge, akkor más technikai megoldások a teljesítőképességük határát elérik. A sztereokamera erőssége az optikai látómező beállításában rejlik, mert mindkét képben ugyanabban a zónában megegyező jellemzőket talál, mely növeli a megbízhatóságot. Emellett gyenge látási körülmények között a két látómező képe kölcsönösen erősíti egymást és így javítja pl. szürkületkor a használhatóságot.

A hatdimenziós kiértékelés biztonságot ad

Egy felismert objektum térbeli helyzetén kívül a rendszer döntő információkkal is szolgál az aktív biztonsági rendszernek. Egy felismert objektum minden egyes pixeljének horizontális, vertikális és longitudinális tengelyének mozgásirányát meg tudja határozni. Ezzel a hatdimenziós (6D) észleléssel egyértelmű, hogy egy objektum merre mozog. Kombinálva az azonos ismertetőjegyek alapján történő objektumosztályozással a rendszernek ezzel az eljárással olyan nagy döntésbiztonsága van, hogy akár teljes fékezést is végezhet (egészen 1 g-ig), hogyha a vezető nem reagál egy objektumra. A rendszer pontosságának köszönhetően egy lehetséges ütközéskor meg tudja állapítani az ütközés fajtáját, így a fennmaradó időben a sztereokamera fel tudja készíteni a megfelelő védelmi eszközöket. A rendszer a teljes sebességtartományban működőképes.

A sztereokamera a látószögében a lehetséges „menekülési utakat” is meg tudja határozni, így elérhető, hogy figyelmeztetést ad, illetve automatikusan korábban fékez, ha nincs a jármű előtt megfelelő „menekülési út”. Ez azért is előnyös, mert néhány milliszekundumnyival korábbi teljes fékezéssel elkerülhető egy súlyos baleset, mely így csak egy „koccanást” okoz. A sztereokamera 60 méteres hatótávolságával az optimális előfeltétele az „előrelátó” fékrendszernek.