Fűtés és sugárzásvédelem a szélvédőben

Télen fűthető legyen és nyáron védjen a napsugárzástól: Saint-Gobain Sekurit egy új generációs fűthető szélvédőt fejlesztett ki SGS ClimaCoat® néven, mely mindkettő funkciót egyesíti. Ezt az új szélvédőt az új VW Passatba építik mint klímakomfort üvegezés.

Egy többrétegű átlátszó fémes vezető bevonat van a többrétegű üveg belsejére felhordva. A komfortüveget 14 V-tal fűtik, anélkül, hogy a fűtőszálakat lehetne látni. Ez megkönnyíti a beépítést is, mivel az eddigi rendszerek 42 V-ot használtak a fűtéshez. Ebből következik, hogy költségcsökkentést is el tudtak érni, így a középkategóriás autókba is be lehet építeni, mert eddig az ilyen szélvédők csak a felsőkategóriákban voltak elérhetők.

Az új technológia két funkciót egyesít. Télen -5 °C-os külső hőmérsékleten a szélvédőt gombnyomásra kevesebb mint 4 perc alatt megszabadítja a jégtől, valamint megelőzi, hogy az elindulás utáni első percben ismét visszajegesedjen. A jó kilátás növeli a közlekedésbiztonságot is. Nyáron viszont csökkenti az utastér felmelegedését a hővisszaverő bevonata. A napsugárzásból származó infravörös sugarakat visszaveri, így csökkenti a hő beáramlását az utastérbe. Összehasonlítva egy hagyományos szélvédővel, az SGS ClimaCoat® szélvédővel felszerelt autóban 30%-kal hamarabb lehet elérni a kellemes utastér-hőmérsékletet. Ez kíméli a klímarendszert és a pénztárcát is: 0,1 literrel csökken a tüzelőanyag-fogyasztás 100 kilométerenként, ami megfelel 2,5 g/km CO2-kibocsátás-csökkenésnek.