Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. augusztus | Olvasson bele!

Baleseti statisztika 2010

hirdetés

A hazai közúti közlekedés biztonságában a 2010-es esztendő egy újabb sikeres év volt. A sérüléssel járó balesetek száma 9,05%-kal, a halálos balesetek száma 14,23%- kal csökkent.

 

hirdetés

Az elmúlt évben 88 fővel csökkent a balesetben elhunytak száma! Az ittas vezetők aránya bár lényegesen csökkent, de egy is sok! A baleseti okok között a gyorshajtás változatlan mértékben vezető szerepet játszik. A balesetek 62%-át személygépkocsi-vezetők okozták, 11%-át kerékpárosok és 6%-át gyalogosok! A „Fehér könyv" célkitűzéseinek megfelelően hazánk közlekedési kormányzata 30% csökkentést vállalt a 2001/2010-es évek halálos közlekedési áldozatainak arányában. Nagy örömünkre szolgál, hogy az elért csökkenés 40,76%! A csatlakozás időpontjához, 2004-hez képest ez az arány 44,65%. Feladatok a 2011-es esztendőben A kerékpáros- és gyalogosbalesetek számának csökkentése érdekében fokozni kellene az ellenőrzéseket, elsősorban az ittas alanyok kiszűrése érdekében. A tervezett szigorítások, büntetési tételek emelése a szabálytalankodókkal szemben fontos! Azzal azoban nem értünk egyet, hogy a biztonsági öv becsatolását elmulasztókkal szemben ugyanolyan szigorral jár el a hatóság, mint az ittas vezetőkkel szemben. Úgy gondoljuk, hogy az ittas vezetésnek a közlekedésben óriási a veszélye, és azt nem lehet eléggé szankcionálni. A gyorshajtás és a tiloson áthajtás büntetési tételét differenciáltan elfogadhatónak tartjuk. A sajtó bevonása céljaink elérése érdekében döntő jelentőségű lenne.

 

Koncz István


Kapcsolódó dokumentum:


06


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés