Automechanika Frankfurt - A világ itt találkozik!

A frankfurti Automechanika, a világ vezető nemzetközi autóipari szakkiállítása és vására idén szeptember 14–19. között 21. alkalommal nyitja meg kapuit. 4400 kiállítót és 160 ezer látogatót várnak, akik a stabilitást biztosítják a 2008-as rekordév után is. Az egész autóipari ágazat türelmetlenül várja a rendezvényt.

Detlef Braun, a Messe Frankfurt GmbH elnökségi tagja szerint a vásár központi szerepet tölt be az ágazatban, egyes gyártók még termékeik modellciklusát is köré építik, így kétévente mutatják be legújabb innovációikat. Ezt a kijelentést alátámasztja a WashTec cég, az egyik legjelentősebb kiállító, akik elsőként mindig az Automechanikán mutatják be új termékeiket. Nem túlzás azt állítani, hogy a kiállításnak jelentős befolyása van a termékfejlesztésre is. A WashTec elnöke, Thorsten Krüger szerint cége már várja a kiállítást, ahol izgalmas új termékeket fognak bemutatni jelenlegi és leendő ügyfeleiknek.

A nehéz gazdasági helyzet ellenére a nagyfokú stabilitás eredménye az ágazat egyértelmű elkötelezettsége a vásár irányába. A bizalom legfőbb jele, hogy több cég is az első Automechanika, vagyis 1971 óta kiállítója a vásárnak. A Chemical & Plastics, a karosszériajavító és -fényező ágazat vezető amerikai gyártója számára az Automechanika Frankfurtban egy kötelező esemény. „20 éve veszünk részt a kiállításon, amely segít stratégiai nemzetközi céljaink elérésében, egyben az egyetlen nem amerikai vásár, amin részt veszünk. Az elért eredményeink pedig kivételesen jók” – állítja Tom Perry, az amerikai cég elnöke.

Elsődleges információforrás és az iparág kirakatszekrénye funkciója mellett itt különösen széles skáláját látni az innovációknak és a fenntartható technológiáknak. A híres „Automechanika Innovációs Díj”-at idén is átadják. A kiegészítő programok között szerepel a Green Directory, az első Automechanika Rally, az Automechanika Study és az új szerkezetű Automechanika Aftermarket Forum, ahol az egyik nap kizárólag az e-mobilitással foglalkoznak majd.

424 millió eurós éves bevételével a Messe Frankfurt Németország legjelentősebb kiállításszervező vállalata. Globális hálózatában 28 leányvállalat és 52 nemzetközi kereskedelmi partner képviseli a vállalatot, a világ több mint 150 országában. A világon több mint 30 helyszínen szerveznek kiállításokat. 2009-ben a Messe Frankfurt több mint 90 kiállítást szervezett, ennek felét Németországon kívül. A frankfurti vásárváros teljes kiállítóterülete 578 000 négyzetméter, 10 kiállítócsarnokkal és egy konferenciaközponttal.