Pásztor Classic - A veteránok birodalma

Pásztor Tamást, ha eddig személyesen nem is, de mint az autósvilágban tájékozódni igyekvő ember, mint Citroën-, majd Peugeot-dílert természetesen ismertem, és a http://www.pasztor-classic.hu/ „A veteránok birodalmába” is be-betévedtem. Most, hogy ez év januárjában megindítottuk a Veterán-Autótechnika rovatot, és ennek hírét sokaknak megküldtük, elsők között volt, aki rákérdezett, mi is a célunk ezzel, érdekelte a Kugelfischer technikai cikk, mert neki ilyesféléi vannak, és némi tapasztalat is hozzá, és meghívást kaptunk tőle. Éltem vele!

Aki először jár a Pesti úti autóházban, megnézi az épületet, végigsétál a bemutató-tereken, majd a műhelyen, és végül eljut a veterán „szentélyekbe” is (nem is kell idézőjelbe tenni, mert ezek valóban szentélyek), mély benyomást kap, engem lenyűgözött. Volt szerencsém meglátogatni és bizony némi irigységgel szemlélni néhány nagy nyugati veteránközpontot, itt most azt éreztem, hogy egy ilyesféle „intézménynek” itt megvannak az alapjai. A Pásztor Tamás által meghatározott irány, törekvés jó, az elszántság is megvan, a hazai veterános kultúra fejlődésére egy kis gazdag(abb)ságra, „dübörgő” gazdaságra lenne szükség. „És számos ember nézetének, üzleti tisztességének, sokszor viselkedésének megváltozására is” – teszi hozzá, elmesélve néhány hajmeresztő történetet.

– Kérem őt, pár szóban foglalja össze a cég történetét, mai szolgáltatásait.

– Egyéni vállalkozásként indultunk, 1992 óta foglalkozunk Citroën gépkocsik javításával. A Citroën Hungária által 1994-ben elindított márkakereskedői hálózat kiépítésébe 1995 júliusában csatlakozott a vállalkozásunk. „1995-ben, 25 évesen, a világon a legfiatalabb Citroën-díler voltam, és nem telt el sok idő, három év múlva, 1998-ban a legsikeresebb Citroën-értékesítők között tartottak számon.” Ekkor bővült a XVI. kerület Iskola utcában működő szervizünk egy új épülettel, melyben helyet kapott egy autószerelő műhely, egy karosszéria-műhely, egy autóvillamossági műhely, és így már a régi épülettel együtt 10 szerelőálláson folyhatott a gépkocsik javítása. Helyet kapott még az épületben egy új ügyfélváró és egy autószalon, mely négy gépjármű bemutatására volt alkalmas. 1997-ben Citroën Veresegyház néven megnyitottuk második autószalonunkat, mely 1999-ben egy márkaszervizzel bővült. 1999. november 19-én megnyitottuk a Szentmihályi úton az akkori viszonylatban Európa egyik legnagyobb és legkorszerűbben felszerelt Citroën-márkakereskedését. 2005 decemberére elkészült a Pesti úti épület, mely a Citroën Pásztor harmadik, 8600 m2 területű, 5 szintes létesítménye és egyben ez lett a cég legnagyobb márkakereskedése. Magában foglal 18 autó bemutatására alkalmas szalonrészt és a 16 állásos szervizt. Külön szinten helyezkedik el a Citroën és Peugeot alkatrészek kis- és nagykereskedelmét ellátó, 100 milliós készlettel rendelkező raktáregység. Az új autókhoz hasonlóan a szervizre érkező és a karambolos gépkocsik is fedett, 240 férőhelyes zárt parkolóházban várakoznak a javításig. A házon belül üzemel Magyarország legnagyobb autószállító liftje, melynek segítségével a szintek között akadálytalanul lehet mozgatni a gépkocsikat. 2006 februárjában megkaptuk a hivatalos Peugeot-márkaszerviz jogot a Pesti úton és Veresegyházán is, így immár mindkét francia márka autóinak teljes körű szervizszolgáltatást nyújtunk.

– Kérnék néhány szót a veterános „történetéről” is!

– A Pásztor Tamás és Társa Kft. 2000 óta foglalkozik veterán autók beszerzésével és felújításával. Az első autónk egy aranyszínű DS 23 volt, melyet egy év kitartó munka eredményeként újítottunk fel. Az azóta eltelt idő alatt számos modell megfordult nálunk, és az évek alatt a restaurálás minden területén szereztünk tapasztalatot és visszaigazoltan kiváló eredményeket értünk el. Az első esztendőkre azonban az volt jellemző, hogy az oldtimereket megvettem, felújítottuk és megtartottam… „Ha hozok egy autót, és megcsinálom, nincs szívem eladni. Sajnos a mai gazdasági helyzetben, ezt a luxust már aligha engedhetem meg magamnak.”

Szóval ma a négy telephellyel rendelkező cégünk alkalmas a veterán autók újjászületése minden mozzanatának végigkísérésére. Az autók beszerzésétől a szállításig, az alkatrészek hazai, illetve külföldi beszerzéséig, valamint a teljes felújításig mindenben igyekszünk megfelelni az ügyfél igényeinek. Saját trailerekkel rendelkezünk, mely megkönnyíti az autók szállítását és mozgatását.

Itt a házban, a Pesti úti szalonunkban megnyitottuk 450 m2-es veteránautó-bemutatótermünket. Vállalunk bizományos értékesítést, veterán autók versenyre és vizsgára történő felkészítését, és vizsgáztatását is vállaljuk. Telephelyeinken megoldható továbbá a műszaki vizsga, veterán minősítés és OT rendszám ügyintézése is, valamint a biztonságos bértárolás.

Vállalunk alkatrészbeszerzést, cégünk nemzetközi és hazai beszállítókkal áll kapcsolatban, így bármilyen alkatrész beszerzése megoldható a „Pásztor Classicon” keresztül. Főbb szakterületeink: motor- és futóműalkatrészek, karosszériaelemek, eredeti gyári gumiabroncsok, motorolajak, kiegészítők, egyéb tartozékok (pl.: méterszámlálók, gyújtáskapcsolók). 

– A Pásztor Classic restaurátor műhelyei világosak, tiszták és tágasak, és szorgos munka folyik, bármerre nézek. Van munka folyamatosan?

– Van munkánk belföldről, külföldről egyaránt, a kapacitásunk sok területen erre az évre talán már le van kötve.”

– A restauráláshoz szükséges szakipari munkákat mennyiben tudják a hazai műhelyek minőségben elvégezni?

– Amit csak lehet, magunk csinálunk meg, de sok külső műhely, szakember dolgozik nekünk és sokakkal elégedett is vagyok. Többekkel azonban nem! A lelkiismeretesség, gondosság mintha hiánycikk lenne ma. Van, amit külföldön kell megcsináltatnom.

– Az én hibámból, mert a rácsodálkozás, az autók technikájának láttán „feltörő” érzelmek” elvitték az időt, azt, amiért tulajdonképpen jöttem, még meg sem kérdeztem. Milyen technikai, technológiai kérdéseket „vesézzünk” ki az Veterán-Autótechnika hasábjain, hogy az segítségükre legyen?

– Sok minden lehet hasznos technikából, technológiából. Ma az internet ugyan már sokat segít, de elemző, részletes leírások, technológiai tanácsok hegesztésre, feltöltésre, porszórásra vagy befecskendezők, karburátorok működés- és beállításleírása bizonyára segít a veterántechnikát javítóknak.

– Köszönöm a beszélgetést, „tárlat”-vezetést! Kedvező gazdasági környezetet, egy gazdagodó veteránvilágot kívánok Önnek, magunknak.