Vienna Autoshow

A bécsi autószalon, hivatalos nevén a Vienna Autoshow, január 14–17-e között várta látogatóit a folyamatosan bővülő, szépülő bécsi vásárvárosban, a Práter mellett.

A kétévenkénti kiállítás a kelet-közép-európai régió éves autóvásár-naptárában az első, és jó időzítéssel hagyományosan az osztrák utazás kiállítással együtt rendezik meg. A Reed Exhibitions Messe Wien rendezésével, az osztrák autóimportőrök támogatásával és aktív jelenlétével szinte teljes kínálatot mutat be. Ha egy szóval jellemezzük, akkor a kiállításra illik az, hogy kellemes. Nincsenek drága látványelemek, de minden a helyén van, minden minőségi. És ami a legfontosabb, az a kínálat, mely a mai élvonalhoz tartozik, maradéktalanul jelen van. A vásárváros két csarnokában (együtt sem nagyobb, mint a Hungexpo A pavilonja) 31 autómárka 300 modellje tekinthető meg, kissé zsúfoltan ugyan, de még jól körüljárhatóan. Az autókon a „felirat”-dömping jól mutatja a trendeket: a fogyasztás, CO2-kibocsátás csökken, garancia-időtartam nő.


Ha valaki kuriózumra vágyott, megkapta! A Citroën GT szupersportkocsi látványnak sem utolsó. Hírlett még tavaly, hogy megkezdik a sorozatgyártását, 6 darab készül belőle

Egy autóshow sem lehet meg a látogatót elkápráztató, érdeklődést a standhoz vonzó kuriózumok, prototípusok és „ígéretek” nélkül, így például itt is megcsodálhattuk a Citroën GT, a VW 1 literes, Audi R8, GM Ampera modelleket (a többiek, legyen ez apró meglepetés, a http://autotechnika.hu képgalériájában megtekinthetőek).


A BMW M TwinPower turbómotorja a „High Precision” rendszerű közvetlen benzinbefecskendezésű. A képek a turbócsatlakozást és a befecskendezőinjektor és a gyújtógyertya+trafó és elektronika helyét mutatják a hengerfejben.


A BMW dízelmotorjának kipufogógáz-tisztító rendszere még a motortechnika különlegessége, fizikai valóságában, így elénk tárva, most találkoztunk vele először. NSC +DPF+DOC, azaz nitrogén-oxid-tároló katalizátorba jut a turbóból közvetlenül a kipufogógáz, majd a vele egy házban található koromszűrőbe lép át. A képek jól mutatják a DPF nyitott/zárt csatorna belépő keresztmetszetét. Az oxidációs katalizátor külön egység, itt nem látható, mert az a gépkocsi „hasa” alatt van. Az NSC a „3”- as és „5”-ösnek megfelelő kategóriákban az SCR/AdBlue emissziótechnika vetélytársa.

A kiállítás első napján nagyon sokan voltak, nekem úgy tűnt, hogy többségében „ifjú” nyugdíjas házaspárok, akik ma odakint a legjobb vásárlóerőt jelentik.


A VW „1 literes” torpedója is ámulatba ejti a nézőket, aki ismeri a „belsőséget” a hibridtechnikát, a felhasznált anyagokat, még inkább a technika csodálója lesz, ez egyelőre ennél nem több

Az Autótechnika „szeme” a technikai csemegéket keresi, igaz ez nem egy márkaimidzs-kiállítás, hogy ide a gyártók és importőreik ilyeneket elhozzanak, de azért rejtve találtunk néhányat.

A Vienna Autóshow – több éve írunk erről – jó példa lehetne nekünk is, akik vagy az egekbe törünk, vagy mély letargiába esünk, csak éppen az arany középutat nem találjuk.


Az Opel 1,4 turbó ECOTEC motor (103 kW/4900 min-1) bécsi aktualitását a „made in Austria” adja. Alkatrészeket polcon is láthattunk, a szervizszakemberek készséggel adtak információt a technikai, javítási részletekről.


Az új Audi A8 szeme világa