A legnagyobb autóipari beszállítók 2008-ban

2008-ban is a német Robert Bosch GmbH maradt a legjelentősebb autóipari beszállító a világon. Bár forgalma csökkent, így is növelni tudta előnyét a második helyezett japán Denso-val szemben, amely nagyobb visszaesést volt kénytelen elkönyvelni.

A Bosch-csoport várakozásai szerint 2009 a vállalat eddigi történetének egyik legnehezebb éve lesz, az árbevétel és a nyereség komoly kockázataival. Táblázatunkban a világ 50 legjelentősebb autóipari beszállítóját soroltuk fel, 2007-es és 2008-as éves forgalmával. Közülük 16 japán, 14 amerikai és 12 német vállalat. A német Continental szerepel a harmadik helyen, míg többségi tulajdonosa, a Schaeffler-csoport csak a 21. helyet foglalja el. Együtt a második helyen lennének. A sok egyesült államokbeli vállalat jelenléte ellenére a legsikeresebb észak-amerikai beszállító a kanadai Magna. Az amerikai beszállítók többségének a forgalma visszaesett az utóbbi időben a gazdasági válság és az általa különösen sújtott amerikai autógyártók kisebb volumenű rendelései miatt. Nem is egy közülük már csődvédelem alá is került (Delphi, Visteon, Lear). Így most az innovatív autó beltereket gyártó Johnson Controls a legnagyobb autóipari beszállító az USÁ-ban. A három autóipari nagyhatalmon kívül még Franciaország adott 3 beszállítót a listához, közülük a Faurecia a 8., a Valeo a 15., a Michelin pedig a 40. helyet foglalja el. 1–1 dél-koreai (Hyundai Mobis), olasz (Magneti Ma­relli), svéd (Autoliv) és brit (GKN) került be a táblázatba. Az első 50-ben a helyezéseket figyelembe véve az amerikai KYB javított a legtöbbet (a 60. helyről a 47.-re lépett előre), a legtöbbet pedig egy japán, a Panasonic Automotive Systems rontotta (a 37.-ről a 49.-re). Egyaránt 8–8 helyet javított a japán Takata és a Koito Manufacturing, valamint a német Hella és a Brose.