Hibridek töltőcsatlakozója

Jelenleg számos egymással nem csereszabatos laptop- és mobiltelefon-töltő van forgalomban. Ennek a kaotikus helyzetnek az elkerülésére még a kívülről tölthető (plug in hybrid) autók széles körű elterjedése előtt számos autógyár az egységes töltőcsatlakozó kialakítása mellett foglal állást.

Idén áprilisban a SAE- (Society of Automotive Engineers) kongresszuson feltételesen elfogadták a SAE J1772 szabványba bekerülő ,,plug-in” hibrid gépjárműveknél alkalmazandó elektromos töltőcsatlakozó-kialakítást. A csatlakozót a Yazaki fejlesztette ki. A gyártó 10 ezer hibamentes csatlakoztatást szavatol, mely napi két csatlakoztatással 13 év élettartamot biztosít! A 43 mm átmérőjű, 5 darab csatlakozótüskével ellátott csatlakozó egyfázisú 120 és 240 V-os hálózattal is használható, akár 400 V-os feszültségnél is biztonsággal szigetel és 70 A-es töltőáramot is elbír. A GM, a Chrysler, a Ford, a Toyota, a Honda, a Nissan és a Tesla is támogatja ennek a csatlakozótípusnak az alkalmazását.

Ugyanakkor április végén a hannoveri technológiai kiállításon a németországi RWE Energy cég bemutatta az általuk promotált EURO szabványcsatlakozót (IEC 62196). Állítások szerint az ilyen típusú csatlakozókialakítást a BMW, a Ford, a General Motors, a Fiat, a Toyota, a Mitsubishi és a Volkswagen támogatja. A csatlakozót a német Mennekes cég fejlesztette ki. Az EURO csatlakozó lehetővé teszi mind 230 V egyfázisú, mind 400 V háromfázisú töltőfeszültség használatát. Még egyik szabvány sincs véglegesítve, a SAE idén őszre, az RWE jövő évre ígéri ennek véglegesítését.

BB

Forrás: www.reghardware.co.uk