Az új autó illata
Amikor beülünk egy új autóba, azonnal érzünk egy egészen jellegzetes szagot. Sokaknak ez illat, másoknak rendkívül kellemetlen szag. Van, aki kedveli ezt, de sok autós számára az új autó szaga kellemetlen. Olyannyira, hogy néhányan a „frissen a gyárból” illatot annyira zavarónak találják, hogy panaszt tesznek a kereskedőknél. Kínai felmérésről tudunk, mely szerint az ottani autósok 10%-a így érez.
Az új autó illatával kapcsolatban gyorsan felmerül a kérdés, hogy vajon el lehet-e ezt kerülni, és hogy a felületanyagok kipárolgásai egészségtelenek-e. Ez tehát komoly téma az autógyártók számára – legalábbis ezen a piacon. A Continental szerint éppen ezért keresték meg őket az autógyártók a szagproblémával – annál is inkább, mert a beszállító már évtizedek óta dolgozik azon, hogy szagoptimalizált belső felületeket fejlesszen.
A Continental zhangjiagangi üzemének felületszakértői egy speciális módszert fejlesztettek ki, amellyel illatokat lehet bevinni az Acella nevű standard felületanyag (lásd később) egy rétegébe. Mivel egy teljesen új anyag kifejlesztése drága és időigényes lenne, a mérnökök a meglévő anyagot fejlesztették tovább a módszerrel, és különböző illatjavaslatokkal álltak elő. „A legjobban egy könnyű, gyümölcsös és friss illat tetszett a tesztelőknek. Emellett még két másik illatirány született: zöld tea és férfiparfüm.”