Szakmai hírlapok – 2025. május
A 2022-es modellévtől kezdődően minden Škoda dízelmodell HVO-jóváhagyással rendelkezik. A Škoda Auto mostantól fenntartható HVO (hidrogénnel kezelt növényi olaj) tüzelőanyagot használ a csehországi gyáraiban újonnan gyártott dízelmodellek első tankolásához és logisztikai flottája feltöltéséhez. A Škoda Auto elkötelezte magát amellett, hogy az évtized végére minden csehországi és indiai gyártóhelyén karbonsemleges termelést érjen el.
A HVO üzemanyag akár 90%-kal kisebb nettó szén-dioxid-kibocsátással rendelkezik (a „well-to-wheel” módszertan alapján) a fosszilis dízelhez képest, és hozzájárul a Škoda Auto fenntarthatósági stratégiájához.
A HVO szintetikus dízel motorhajtó anyag hulladékanyagokból készül, és különbözik a biodízeltől, amelyet mezőgazdasági növényekből nyernek. Hidrogénezési eljárással állítják elő, elsősorban hulladék olajok, köztük használt sütőolaj, növényi és állati eredetű zsírok felhasználásával.
Az Aramco (hivatalos nevén Saudi Arabian Oil Company) közös fejlesztési megállapodást írt alá a BYD-vel, az új energiahordozók (NEV) és akkumulátorok vezető kínai gyártójával a járművek hatékonyságának és környezeti teljesítményének javítását célzó technológiák fejlesztése érdekében. Mindkét vállalat kutatási és fejlesztési szakértelmét kihasználja az innováció előmozdítása érdekében az új energiajárművek (NEV) szektorában.
„Az Aramco számos módot vizsgál a közlekedési hatékonyság optimalizálására, az innovatív, alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású üzemanyagoktól a fejlett hajtáslánc-koncepciókig. Ez a munka abból a meggyőződésünkből fakad, hogy a gyakorlati energiaátállás támogatásához többféle megközelítésre van szükség, és örömünkre szolgál, hogy ezen az úton együttműködhetünk a BYD-vel” – mondta Al-Meshart.