Mi lesz, ha megszűnik? – Az e-segélyhívó és a 2G hálózat
Az „5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról” előírásának a vizsgálatok tartalmára és módszereire, a járművek hiányosságának értékelésére vonatkozó táblázat szerint az e-segélyhívó vizsgálati tételnél alkalmazandó az irányítóegység-diagnosztika elektronikus járműinterfész alkalmazásával (táblázat 742.12. sor).
Hibás állapotban (aktuális hibakód beírásakor, hibajelző lámpa jelzésénél) ma még „kisebb” hiba, a jármű biztonságát vagy a környezetterhelést jelentősen nem befolyásoló állapot. A gépjármű forgalmi korlátozására nincs befolyással, csak figyelmeztetés. A rendelet szava: „Kizárólag kisebb hiányosságok esetén úgy kell tekinteni, hogy a jármű átment a vizsgálaton, a hiányosságokat orvosolni kell, és a járművet nem szükséges újból vizsgálatnak alávetni.”
Vajon ez nem egy példátlan tévedés és felelőtlenség az EU jogalkotói részéről?
Magyarázata csak sejthető: telefonkapcsolati gondok miatt, melynek fennállása a rendszer hibakódgenerálását, a hibajelző lámpa kigyújtását eredményezi, míg ez a probléma meg nem oldódik, nem akarták az autót „büntetni”.