Szakmai hír-lapok

Megjelent az ENSZ–EGB 171. számú előírás

Egységes rendelkezések a járműveknek a járműirányítás-támogató rendszerek (Driver Control Assistance Systems – DCAS rendszerek) tekintetében történő jóváhagyásáról [2024/2689] 

Az új szabályozás fontos lépést jelent a vezetőtámogató rendszerek egységes és biztonságos alkalmazása felé. Ez a szabályozás meghatározza a DCAS rendszerek tervezési és működési előírásait, valamint a megfelelőség igazolásának módját, biztosítva ezzel a közúti közlekedés biztonságát.

Az ENSZ Európai Gazdasági Bizottságának (UNECE) eddig nem volt szabályozása az ilyen típusú vezetőtámogató rendszerekre, 2021-ben az ENSZ–EGB Automata/Autonóm és Kapcsolt Járművek Munkacsoportja (GRVA) egy külön munkacsoportot hozott létre a DCAS rendszerekre vonatkozó szabályozás kidolgozására. A munkacsoport célja az volt, hogy egy olyan szabályozást készítsenek, amely technológiasemleges módon egységes előírásokat és biztonsági követelményeket határoz meg ezekre a rendszerekre. A munkacsoport munkájának végső eredménye az ENSZ–EGB 171. számú szabályozása, amely 2024. szeptember 22-én lépett hatályba.


Már csak 5 év van hátra

Nagy-Britannia munkáspárti kormánya bejelentette, hogy visszaállítják az új benzin- és dízelüzemű személyautók forgalmazásának betiltására vonatkozó határidőt 2030-ra, amelyet az előző, konzervatív kormány 2035-re halasztott, amint azt a brit közlekedési miniszter hivatalosan is megerősítette. A tisztán elektromos hajtású autók eladási darabszáma a teljes eladások 19,6 százalékát tette ki, de így sem érte el a brit kormány által 2024-re kitűzött 22 százalékos célt.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.