Európa haszongépjármű-állománya

Az Európai Gépjárműgyártók Szövetségének (ACEA) új tanulmánya azt mutatja, hogy az EU útjain jelenleg 6,2 millió közepes és nehézhaszongépjármű van, amelyek átlagos életkora 13 év. Ezeknek a teherautóknak csaknem 98%-a dízellel üzemel a 2021-es „Használt járművek” jelentés szerint. Csak mintegy 2300 db, vagyis a teljes flotta 0,04%-a nulla kibocsátású teherautó.
Az európai teherautó-gyártók becslése szerint 2030-ig körülbelül 200 000 nulla emissziójú teherautónak kell üzemelnie a nehéz-tehergépjárművek szén-dioxid-kibocsátási célkitűzéseinek teljesítése érdekében. Az ACEA új adatai alapján ehhez megdöbbentő, 100-szoros növekedésre lenne szükség 10 év alatt.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Brake by Wire: a hidraulikus fékrendszerek alternatívája
Hallottunk már róla, de dolgunk még nem volt vele. A gépjárművek adatkommunikációs rendszereinek robbanásszerű fejlődése húzza őket is.
BorgWarner segítség turbóméretezéshez
Egyetemi hallgatók, illetve tunerek központi témája a turbófeltöltő. Kinek ne lenne turbófeltöltő története a szakmában, főként tuner vonalon.
Generátor hibák nyomában
Alig van, aki ne tapasztalta volna már, hogy a nyári kánikula tud érdekes hatással járni autóink egyes részegységei tekintetében.