Küzdelem a grammokkal

Igen, ez az autóipar fogyókúrája. Sokan tudják, hogy milyen nehéz felesleges kilóiktól megszabadulni, a fogyásnak hányféle praktikája van és sokszor micsoda szenvedéssel jár. Az autóipar ugyanígy van, de nála nem kilókról, csak grammokról van szó, de a kínlódás még keményebb és jóval költségesebb.
Mindenki azonnal tudja, hogy a kipufogógázban található szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről van szó, melyet grammban mérünk és tesztkilométerre vetítünk. Elő is írják mennyiségének felső értékét és még büntetnek is a túlsúlyért, azaz túlemittálásért. Ma ez a mindent meghatározó központi „élet-halál” kérdés, a zéró CO2 mobilitáshoz vezető út, az energiaforrás-váltás kényszerű oka.
Kiterjedt előírásrendszerét taglaltuk már, a műszaki megoldások java részét ismertettük, de az autógyártók elért eredményeiről még eddig áttekintésben nem számoltunk be. Most megtesszük, mert napvilágot látott az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) terjedelmes, 105 oldalas, diagramokkal bőven illusztrált tanulmánya, melynek az alábbi címet adták:
A küldetés majdnem teljesített. Autógyártói verseny a 2020/21. évi CO2 célértékek teljesítéséért és az EU villanyautó-piac. A tanulmány 31. táblázatát mutatjuk be.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Biciklisvédelem szenzorokkal
Az „Active Brake Assist 5” (ABA 5) folyamatosan működő radar- és kameratechnológiát használ az út és a holttér figyelésére.
Induktív rezolver forgórész helyzetérzékelő
Az elektromotorok nyomatékszabályzásának főszereplője a rezolver, melyet hívhatunk az elektromotorok „főtengelyjeladójának”.
Brake by Wire: a hidraulikus fékrendszerek alternatívája
Hallottunk már róla, de dolgunk még nem volt vele. A gépjárművek adatkommunikációs rendszereinek robbanásszerű fejlődése húzza őket is.