Az autó keréken guruló internet
A luxusautók több mint 200 millió sornyi kóddal rendelkeznek – és olyan óriások, mint a Google, gyakran módosításokat adnak ki, hogy kijavítsák biztonsági kérdéseiket – nyilatkozta Asaf Atzmon, a Tel-Aviv University alelnöke. Az autók védelme tehát az infokommunikációs lánc internetes és számítógépes biztonságának nagymértékű átgondolását igényli annak elkerülése érdekében, hogy a pl. rosszindulatú programok megfertőzzék az „alacsony” szintű alkatrészeket, aktív biztonsági berendezéseket a járművekbe, vagy netán kibertámadások érjék az autót.
Napjainkban az informatikusok is elismerik, hogy a történelem újra és újra megmutatta, hogy a piacokat funkciók vezérlik a biztonságot háttérbe szorítva. Amikor az első számítógépet csatlakoztatták az internethez, csak kevés szakértő gondolkodott a benne rejlő bizonytalan kialakítás kérdésein. Ennek eredményeként fokozatosan az IT-szakemberek megismerkedtek a misztikus „számítógépes lények”, például vírusok, férgek és rosszindulatú programok világával. Időbe telt, mire az ipar reagált, mert mindig nehezebb a biztonságot hozzáadni a termelési környezethez. Fokozatosan feltalálták a víruskereső programokat és a tűzfalakat, és sikerült továbbmennünk. Hasonló utat lehetett nyomon követni, amikor a csatlakoztatás következő hulláma felé haladtunk, ami nem volt más, mint az intelligens mobileszközök és az informatikai rendszerek fejlődése. A biztonsági szakemberek mindig azt kiabálják, hogy a biztonságot be kell építeni a tervezés kezdeti szakaszában, ám a piacvezetők – és ebbe beletartoznak a járműmárkák fejlesztői is – a funkciók iránti fókuszra törekszenek, és most már csak az a kérdés, hogy melyikük a gyorsabb.