Gépjármű tüzelőanyag-fogyasztás csökkentés „égésjavítóval”

Cikkünkben röviden összefoglaljuk gondolatainkat, műszaki érveinket, az időszakosan újból és újból megjelenő, általában személygépjárművekben alkalmazható tüzelőanyag-fogyasztás-csökkentőkkel kapcsolatban olvasható fogyasztáscsökkentés mértékéről.

AZ ELMÉLET SZEMPONTJÁBÓL

A belső égésű dugattyús motor kapcsán általában öt különböző hatásfokot definiálunk. Ezek ➊ alapján a következők:

Btü*Htü – a motorba bevezetett hőenergia-áram, vagy a motorba bevezetett hőteljesítmény [W]:
Btü – a motor időegységre vetített tüzelőanyag-fogyasztása [kg/s],
Htü – a tüzelőanyag fűtőértéke [J/kg]; Amiatt, hogy a tüzelőanyaghoz, annak fűtőértéke által hőértéket rendelünk, azt mondhatjuk, hogy a motor hőt fogyaszt. Tehát a motorba hőteljesítményt viszünk be, és a motorról mechanikai teljesítményt veszünk le.
ηterm – a termikus hatásfoka [-], megmutatja a motor elméleti teljesítményének és a motorba bevezetett hőteljesítményének viszonyát;
ηj – a motor jósági hatásfoka [-], megmutatja a motor elméleti körfolyamata és a motor indikált körfolyamata által végzett munka vagy teljesítmény viszonyát;
ηm – a motor mechanikai hatásfoka [-], megmutatja az indikált munka vagy teljesítmény és a mechanika veszteségteljesítmény arányát;
ηi – a motor indikált hatásfoka [-], megmutatja az indikált teljesítmény és motorba bevezetett hőteljesítmény arányát; ηeff – a motor elméleti hatásfoka [-], megmutatja a motor főtengelyén levehető mechanikai teljesítmény és a motorba bevezetett hőteljesítmény arányát.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.